Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

tiistai 21. maaliskuuta 2017

Jalkojen nestepöhö ja VINKKI miten voit vähentää sitä

Huomenta! Kuulun valtaväestöön naisista joilla neste tuppaa pakkaantumaan jalkoihin. Iso määrä liikuntaa, työt, äitiys (jatkuvat kotiaskareet) ja STRESSI keräävät minulla heti nesteen alakroppaan. Nesteen kerääntyminen on täysin luonnollista poislukien tietyt sairaudet, mutta jätetään ne nyt pois tästä tekstistä . Turvotus syntyy kun kudosten välitilaan kerääntyy nestettä. Turvotus ei tunnu, eikä näytä hyvältä. Ei ole kivaa kun jalat tuntuvat puupökkelöiltä illalla ja sukista jää kamalat jäljet nilkkoihin. Ikävää, mutta normaalia.

Kisoja kohti tähtäävällä dieetillä alakropan turvotus on todella ärsyttävää, koska nesteisyys vaikeuttaa kunnon arvioimista. Se aiheuttaa stressiä, joka yllätys yllätys lisää turvotusta entisestään. :P Ikävä oravanpyörä..

Minulla kävikin aikamoinen flaksi, sillä minua lähestyttiin sähköpostitse yrityksestä nimeltä Color4care ja sain mahdollisuuden kokeilla tukisukkia. Olen nyt käyttänyt tukisukkia päivittäin töissä ja kotona ja voin kertoa, että eron huomaa selvästi. Jalat eivät ole työpäivän jälkeen niin turvonneet ja näyttävät jo kuuden päivän käytön jälkeen paaaaaljon paremmilta. Sellainen höttöneste on lähes hävinnyt ja iltaisin ei enää tunnu siltä, että pitäisi maata tunti jalat ylhäällä. Vallan ihanaa <3

Eilisessä kuntotsekissä sain muuten kuulla, että jalkojen kunto on oikein hypähtänyt eteenpäin! :)



Tämän lyhyen kokeilun jälkeen olen jo täysin vakuuttunut ja aion jatkossakin käyttää kyseisiä sukkia ja suosittelen niitä lämpimästi jokaiselle, joka kärsii samasta ongelmasta. Käypäs vilkaisemassa sivustoa. Tukisukat löytyvät useissa ja erilaisissa ihanissa värikuoseissa, ei todellakaan mitään tylsää "mummomeininkiä" vaan jokaiselle jotakin. Itse päädyin lemppariväriini violettiin :D  Sivustolta löytyy myös työsandaalit , jotka ovat yhteensopivat sukkien kanssa.

Lisäksi...!
Muista terveellinen ja säännöllinen ruokavalio! Tasainen ateriarytmi, kasvikset/hedelmät ja marjat ja kohtuu suolan käyttö. Joillakin keinomakeutusaineet keräävät nestettä ja itsekin meinaan jättää ne kohta pois, mutta se on mulle kova paikka niin vitkuttelen vielä. :P
Säännölliset venyttelyt ja muu kehonhuolto kuten hieronta auttavat myöskin nesteasiaa ja liikuntamuodoista uinti.

Tsemppiä nesteiden vähentämiseen alakropassa. :)))





#bikiniseasoniscomingsoon ;)

-Iltsu-

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3