Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

Dieettiviikko 23: Tankkauksen positiivinen vaikutus

 Huomenta. Eli viikko sitten tankattiin tyhjää kroppaa kuten muistatte. ;) Päivähän ei ollut mulle mikään miellyttävä väsyn ja nälän takia, ei myöskään seuraavat kaksi päivää.. Maanantai ja tiistai olivat suorastaan susipaskoja päiviä. Sunnuntain väsy ja nälkä jatkui maanantaina. Mulla oli tosi kurja olla ja voin sanoa, että treeneissä melkein itkin. Mulla oli vaan tosi paha mieli. :O Olin kiukkuinen kuin ampiainen ja mielessä ajattelin, että mitä järkee on koko tankkauksessa, jos olotila on tämmöinen. Kuitenkin..

Treenit lähtivät jo maanantina kulkemaan aivan uudella meiningillä ja joka treeni oli edellistä parempi. Lisäksi aloin taas hieman hikoilemaan ja loppuviikosta ei ollut enää niin kamalan kylmä. Luulelnpa että negatiivinen fiilis johtui osittain hormoneista, koska olotila helpottui keskiviikkona ja palasin "normaaliksi" itsekseni. Mulla pitäis alkaa menkat kohta, niin ehkä se johtui vaan siitä... Dieetti on selvästi pahentanut näitä menkkoja edeltäviä mielialanvaihteluita. :O

Keskiviikkona loppui myös paha nälkä ja loppuviikko menikin vallan mukavasti. Lisäksi sain valtavan energiapiikin ja aloin touhuilemaan aamuisin kotona ihan eri tavalla eli siivoamaan! :P Varsin kummallista. Jokatapauksessa olen edelleen sitä mieltä, että hiilarimäärä oli mulle liian vähäinen, mutta toivotaan,että se riittää sysäämään aineenvaihdunnan uudelle tasolle.


 Kieltämättä olotila alkaa olemaan jo aika väsynyt ja mä oon todella todella kyllästynyt talveen. Ihan perseestä kun on aina kylmä. Enpä ole koskaan pitänyt toppahousuja näin paljon. :D Mä en ole koskaan elämässäni panostanut johonkin asiaan näin paljon kuin nyt ja välillä itseänikin ihmetyttää oma itsekuri ja motivaatio. Näyttävästi kun tavoite on oikea, niin sitä vaan pystyy ja jaksaa.. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu kun kisat on ohi ja se ns.tavoite hetkellisesti häviää.. Miten psyyke käyttäytyy? Miten äärimmilleen viety kroppa käyttäytyy? Sairastunko? Masennunko? Päässäni ajattelen jatkuvasti, että "dieetti"jatkuu kesäkuun loppuun asti jolloin loppuu Fitfarmin soppari eli teen ajatustyötä sen takia ettei homma karkaa lapasesta kisojen jälkeen syömisten suhteen. Olen kuullut, että se nälkä mikä iskee reversellä on jotain aivan jäätävää ja siihen on hyvä valmistautua hyvissä ajoin.

Kisojen jälken meinaan syödä kaksi päivää "maailman kaikki ruuat" :D ja sitten palata arkeen. Ja jep, tiedän että kaikki kisaajat puhuvat samaa ja sitten lipsuvat ja lipsuvat syömisistä mikä toki on hyvin inhimillistä. Mulla on kuitenkin tässä jo takana yksi "pullahtaminen" eli viime välidieetin jälkeen, enkä halua samaa enää uudestaan. Haluan, että iho pääsee mukaan ja silloin täytyy olla kiltisti. :D Sitäpaitsi mä oikeesti tykkään näistä safkoista ja reversellä voin ottaa mukaan mm.protksupatukat,puddingit,leivän,rahkan,banaanin :P  ym.ym eli ruokavalio tulee laajenemaan hirmuisesti vaikkakin olen reversellä.

Kolme viikkoa jäljellä plus viimeistelyviikko. :D  

-Ilona-








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3