Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

torstai 9. helmikuuta 2017

Valmentajan tapaaminen: Ruuvi kiristyy

Kuntotsekki
Heippistä hei! Maanantaina tapasin valmentajan. Kevennysviikolla kunto oli harpannut eniten eteenpäin mitä koko dieetin aikana, joten tadaaa kannattaako kevennysviikot? :D Mulla oli maanantaina muutenkin tooooosi hyvä ja levännyt fiilis. Treeni kulki, ihan kuin olisi tankannut viikonloppuna. ;) Kroppa tosiaankin "tyhjä", mutta se saa ollakin. Tässä vaiheessa keskitytään rasvanpolttoon. Täsä alkaa olemaan pikkuhiljaa jo sellainen fiilis, että saakeli kisoihin ollaan menossa. Isoin huoli edelleenkin alavatsan vetäytyminen, mutta jos se ei kerkee kunnolla niin sitten ei kerkee. Mun täytyy vaan hyväksyä se fakta, että iho palautuu omaa tahtia ja siihen ei auta mitkää kummoiset ihmekikat. No, mutta edelleenkin kisoihin aikaa 10,5 vkoa joten aikaa on..'



Poseeraukset menee ihan ok:sti. Niitä nyt vaan täytyy harjoitella mahdollisimman paljon, että homma saadaan luonnolliseksi ja toimivaksi ja sitähän minä teen. Tänään lähden Tampereelle harjoitelemaan poseerauksia Fitfarmin toimistolle. Sain muuten bussiliput halvalla. 11,5 egee meno-paluu. :D

Uudet suunnitelmat
Mä oon kitissyt viikkoja ja viikkoja mun välipalabanaanista puuron yhteydessä ja nythän se sitten lähti. Samaten treenin jälkeiset hiilarit pieneni. Hiitit nostettiin 5xvko eli jatkossa tahkotaan aina treenin jälkeen crossarilla ja kuntopyörällä. :O Voin sanoa, että jo kolmen hiitin jälkeen tällä viikolla oon aivan loppu. :)  Onneksi tänään on lepopäivä. Hiittien lisäämisen myötä väheni uiminen yhteen kertaan viikossa, mutta on tässä kuulkaas nyt tekemisistä.



Edelleenkin aamuaerobisten määrä 0 :)))))

Kunto ajetaan nyt tiukaksi, jotta iho kerkee mukaan kun rasva lähtee sieltä alta pois ja kääääk! Ei puhettakaan tankkauksesta. Tässä ollaan joulusta puksuteltu jo seitsemän viikkoa ja saas nähdä kauan vielä mennään. Toisaalta ei ole ollut aihettakaan tankkaukselle. Treenit kulkee vielä hyvin ja palaudun ihan ok:sti. Tähän tilanteeseen voi tulla hyvinkin nopeasti muutos näillä syömisillä ja liikunnoilla. Mä olen ollut aika jäärä tankkausten suhteen. En halua tankata vaan sen takia, että tekee mieli syödä. Haluan sen pitkittää OIKEESTI siihen tilanteeseen kun kroppa sen tarvitsee. Mun treenipäivän kalorit liikkuu varmaan vielä siellä 2300 puolella, niin ei tartte pelätä mitään isoja puutostiloja. Mutta.. Katsellaan miten olo tästä etenee.. Onneksi me nähdään valkun kanssa viikottain kahdenkesken ja salilla lähes päivittäin, niin tankkaus onnistuu hyvinkin nopeasti. Mä oon kyllä tällä hetkellä todella tyytyväinen mun valmentajaan. Tässä kolmen vuoden yhteistyön aikana ollaan löydetty aivan huikee yhteinen sävel ja meillä on täysin sama ideaali "loppukunto" mielessä ja ollaan samalla kartalla kunnon etenemisen suhteen. :P

Uni 
Olen nukkunut viimeinkin paremmin. Kevennysviikko auttoi tosi paljon ja olen saanut nyt järkevät yöunet eli mun tapauksessa se on n.6h millä kyllä pärjää. Uni on vaan niiiin tärkeää palautumiselle ja yleiselle jaksamiselle ettei sitä ikinä voi tarpeeksi korostaa. Päivinä jolloin nukun kunnolla olen kuin eri ihminen. :D 
Pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä, jotta ok unet säilyvät mahdollisimman pitkään.

Tämmöistä tänään.. Nyt lähden tekemään eväitä päivää varten. :D

-Ilona-







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3