Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 12. helmikuuta 2017

Dieettiviikko 17: Kunto etenee ja treenipäivän syömisiä

Aijai.. 10 viikkoa jäljellä. :O Toisaalta lyhyt ja toisaalta pitkä aika.. Nyt voin virallisesti jo sanoa olevani parhaassa kunnossa IKINÄ.. Varsin kummallista.. Tunnen olevani jo nyt voittaja ja samalla kauhulla tiedostan sen, että kroppa tule vielä pienentymään todella paljon. Jos olisin kiristelemässä kesäkuntoon, niin tässä olisi hyvä lopetella dieetti, mutta kuten tiedätte kisakunto ei ole kesäkunto. ;)




Viikon kulkua
Viikko on mennyt oikein hyvin, yllättävän hyvin. Kroppa lähti toimimaan taas ihan eri meiningillä kun hiittejä lisättiin. Nyt ymmärrän paremmin sen miksi "offilla" kannattaa vältellä liiallisia aerobisia. "Aerokortti" on hyvä lisä dieetillä varsinkin, jos niitä ei ole paljon tehnyt, sillä se buustaa niin mielettömän hyvin aineenvaihduntaa. Samaten tykkään siitä, että mun aerot pysyy vielä hiitteinä ja uintina, koska se on kropalle (ja nivelille) parempi. Voi apua, jos tähän otetaan vielä aamuaerobiset mukaan. :O Mikä todennäköisesti tullaan tekemään dieetin loppuvaiheessa, jos esim.jalat ei ole kiristyneet tarpeeksi.

Mun vaatteet alkaa käymään isoiksi, ne roikkuu päällä. En jaksa ostella koko ajan uusia, eikä mulla ole rahaakaan niin olen hyödyntänyt kirppiksiä ja tori.fi:tä. Töissä pitää kuitenkin käyttää löysähköjä vaatteita, niin se sopii hyvin mulle, koska kaikki vaatteet alkaa olemaan sellaisia.

Olen päässyt myöskin kokemaan hassuja kehollisia tuntemuksia mitä en ole isompana päässyt koskaan tuntemaan esim.istuessa tunnen istuinluut kovalla penkillä. Samaten kyljellä nukkuminen on haastavampaa, kun lonkkaluut painaa patjaan. :O Eilen saunassa oli epämukavaa pötkötellä ku alusta tuntui niin inhottavan kovalta. Kummallista, kovin kummallista.

Unet
Menee ihan ok:sti. Nukun edelleen sen noin kuusi tuntia yössä, huonoina öinä viisi. Tyhjä vatsa herättää helposti, eikä saa enää nukuttua. Sitten odotellaan kello kuutta kuin kuuta nousevaa, jotta saa aamupalan. Lisäsin melatoniinin määrää ja se auttoi. Varaa on vielä tuplata se, joten ei tässä hätää ole. Loppudieetin huonoa jaksoa varten on varattuna tujummat lääkkeet joihin en toivottavasti tarvitse turvautua. "Tervettä" urheilua eikö vain?! ;)

Nälkä
On helpottanut. Ennemminkin voisin kuvailla oloani tyhjäksi. Vatsaan sattuu välillä kun tuntuu ettei siellä ole mitään. Välillä etoo ja oksettaa. Ruoka ei enää pahemmin täytä, se vaan häviää jonnekin mustaan aukkoon. Ainoa ateria mikä tuo vielä isomman tyydytyksen on treeninjälkeinen ateria, koska siinä on isompi satsi puuroa, mutta muuten alkaa olemaan aika kevyt olo. :D Seuraava kuntotsekki tulevana tiistaina ja katsotaan lähteekö ruokaa taas pois. :O Herkkuja tekee ajoittain mieli. Tai oikeastaan suklaakakkua. Kaikista eniten mun tekee mieli ihan normaalia hiilaripitoista ruokaa millä saisi vatsan täyteen. Oiii voisin syödä ison lautasellisen makaronilaatikkoa, leipää ja piimää. <3 Siitä tulisin todella onnelliseksi.  :D Alla kuvat yhden treenipäivän syömisistä. Kuvista puuttuu treenijuoma,palkkari ja banaani.  Kalorit siis edelleen selkeesti yli 2000 noina päivinä.Ja juu, syön paljon puuroa! <3 :D

Tässä vaiheessa täytyy todeta, että ravintovalmentajan koulutuksesta on ollut todella paljon hyötyä. Olen päässyt hifistelemään oikein kunnolla ja tehnyt ruokiksesta itselleni sellaisen, että turvaan mahdollisimman hyvin kaikki ravintoaineet ym. :)

Ps. Olin tosiaan Tampereella poseharjoitteluissa, mutta valitettavasti en saanut kunnon kuvamateriaalia sieltä, sorry! Ensi kerralla sitten uusi yritys! ;)

u




Motivaatio
Täysi 10 tällä hetkellä. Etenevä kunto tuo jaksamista arkeen ja olen asennoitunut siihen, että nyt mennään ja kovaa loppuun asti järki päässä tietenkin. ;)

-Ilona-




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3