Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

perjantai 24. helmikuuta 2017

Älä koskaan unohda sitä mistä alunperin lähdit liikkeelle

Huomenta. Dieettiviikkojen huvetessa,kunnon kiristyessä (kuntopanikoinnin lisääntyessä) sitä monesti hukkaa päässään sen punaisen langan eli mistä lähdettiin liikkeelle. Kamala paniikki siitä, että pääseekö kuntoon mikä nyt on helvetin typerää, koska hyvässä kunnossahan mä olen. :D

Body Fitness Kisakunto on äärimmilleen viety kehonkiristely, joka ei loppupeleissä edes ole luonnossa kaunista katseltavaa. Nainen näyttää paljon paremmalta isompana, ei tartte olla mikään sairaaloinen tikku. Lavalla olevat kisaajat näyttävät tosi isoilta, mutta elävässä elämässä ne on niin pikkuruisia ettei uskokaan. Mäki alan olemaan jo kovin öööö erilainen....



Minäkin olen välillä tuonut tänne blogiin ahdistusta kunnostani ja niinä hetkinä on hyvä palata siihen mistä lähdettiin liikkeelle eli tässä olen minä 4 vuotta sitten. Aika iso ero vai mitä? :)


Ja nyt:





Mun mielestä sanonta: Be the best version of you 

on todella hyvä ja sopii mulle. Eli aina kun se saakelin vatsa alkaa ahdistamaan, niin pitäis alkaa kattelemaan vanhoja kuvia. :) Todeta, että heiii WAU mikä muutos! Sinä teit sen hienoa työtä! :)

Neljä vuotta sitten en oikeasti edes tajunnut kokoani. Olen aina omannut kohtuu hyvän itsetunnon koosta riippumatta ja tuo vanha kuva on kovin hätkähdyttävä. Samaten olen kovin ihmeissäni, kun tänä päivänä katson itseäni peilistä, sillä en oikein tunnista peilikuvaa. Fyysinen muutos on ollut niin nopea että vaikeuksia on ollut sopeutua. Pään sisällä olen edelleen se isompi Ilona.  En koe itseäni kamalan pieneksi, vaikka siihen suuntaan ollaan menossa ja kovaa. Vuoden aikana kokoni on seilannut niin rajusti suuntaan jos toiseen ettei ihme ku pää on vähän sekaisin... :O Helvetti ku pitää olla tämmöinen jojoilija! :P

Tänä päivänä olen edelleen se sama Ilona mikä neljä vuotta sitten, ainoastaan sisältä vahvempi. "Vanha" Ilona oli hukassa itsensä kanssa ja aika-ajoin todella onneton. En nähnyt sitä silloin, mutta nyt näen. Tänä päivänä tiedän tarkalleen mitä haluan ja mikä tekee minut onnelliseksi. Onni ja ja rauha ovat niitä asioita mitä pitää tavoitella tässä hektisessä elämässä. Raha ei tee onnelliseksi, ei todellakaan. Kisojen jälkeen aion jatkaa matkaani kohti parempaa minää, keskittyä äitiyteen, ystäviin ja liikuntaan. Haluan löytää tasapainon kropan ja mielen välille ja lopettaa jatkuvan ruokien punnaamisen. Reverse poislukien... ;)

Jotenka... Muistakaa aina mistä lähditte liikkeelle.. Se pitää tavoitteet kirkkaana mielesssä. Onnea et saavuta tietyllä puntarilukemalla tai mahtumalla pienempiin vaatteisiin. Onni tulee sisältäpäin! <3

-Ilona-

2 kommenttia:

  1. just näin! ei vitsi onnittelut aivan mahtavasta muutoksesta. näytät tosi hyvältä! löysin sun blogin ja jään kyllä seuraamaan sun kunnon kehitystä. :)

    https://siirikiviharju.blogspot.fi

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3