Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 22. tammikuuta 2017

Viikko 14: DIEETTI FLOW LÖYDETTY



Fiilikset
14 viikkoa se kesti kunnes sen löysin, flown. :D Tällä hetkellä kulkee aivan käsittämättömän hyvin. Ei mitään valittamista. :))) Yöunet ovat korjaantuneet, nälkä ei pahemmin vaivaa ja treenit kulkee. Fiilis on suorastaan aivan mahtava.

Toki isoin syy tässä hyvässä mielessä on yönien parantuminen. Löysin viimeinkin toimivan kombon unettomuuteen ja siitä aionkin kirjoitella eirillisen postauksen kunhan tässä menee hieman enemmän aikaa ja voin todeta sen oikeasti toimivaksi.

Toinen iso asia on oman pään sisäinen muutos. Mä stressasin tuota kisakuntoa aivan liikaa. Käänsin päässäni kytkintä eli muutin ajattelutapaani jo hups vaan,stressi väheni hirmuisesti. Tälleen some-maailmassa ja kisadieetillä sitä hirveen helposti vertaa itseään muihin ja unohtaa ne omat tavoitteet ja lähtökohdat. Vertasin itseäni muihin kilpailijoihin ja varsinkin heidän kisapainoihinsa ja ahdistelin mielessäni etten mä koskaan voi olla noin pieni ja faktahan on etten mä tule olemaankaan, koska mä en vaan ole pieni. :P Aloin miettimään sitä mistä oikein lähdin liikkeelle eli aikoinaan olin ylipainoinen ja yksi lapsikin on punnerrettu maailmaan. Kyllähän se vaikuttaa lopulliseen tulokseen esim.tuo alavatsa saattaa jäädä hieman löysäksi, mutta helvetti mitä sitten. Se vaan muistuttaa minua siitä työstä minkä olen tehnyt päästäkseni tähän pisteeseen ja seuraavalla kerralla (jos sellainen tulee) pääsen taas astetta pidemmälle. Siksi kannustankin teitä muitakin lopettamaan vertailut muihin, koska ei siitä ole mitään hyötyä. Kannattaa vain keskittyä omaan tekemiseen ja olla onnellinen saavutetuista tuloksista.

Samuli (valmentaja) sanoi kaikista parhaan kommentin, joka mut oikeastaan herätti omassa yksinkertaisuudessaan. Hän sanoi, että lavalla sinä olet Ilona, et kukaan muu ja se oli käänteentekevä hetki tässä omassa projektissa. Niin simppeliä, niin herättävää! <3

Kolmas iso asia on se, että olen karsinut ns.turhat ihmiset pois elämästäni. Lue.lähes kaikki. Elämä pyörii treenien, Iinan ja töitten ympärillä. Lepopäivät käytän tehokkaasti palautumiseen ja rentoutumiseen. Kuulostaa tosi itsekeskeiseltä ja sitähän se onkin, mutta tarvitsen sitä just nyt. Yritän pitää jotain yhteyttä tärkeimpiin ystäviini ja toivon että he ymmärtävät, että tarvitsen just nyt tätä rauhaa ja tilaa vain olemiseen. Olin syksyllä burn outin partaalla (jep taas) töitten puolesta ja tämä on nyt minun palautumistani siitä. Tämä 30 tuntinen työviikko on aivan ihanaa ja suunnittelen, että jatkan sitä myös syksyllä. Edelleenkään en usko, että pystyisin tähän, jos tekisin täyttä päivää.

Mun  mieli on siis seesteinen ja rauhallinen. <3  Seuraavaan postaukseen ajattelin kirjoitella mun treenipäivien syömisistä, koska se varmaankin kiinnostaa aika monia! ;)

Rauhallista sunnuntaita

-Ilona-


u

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3