Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

maanantai 9. tammikuuta 2017

Uusi vuosi,parempi minä


Huomenta ja tosiaankin HYVÄÄ UUTTA VUOTTA. Täällä taas herättiin puoli viisi, joten mikäs parempaa kuin kirjoitella blogia ja odotella kellon lyövän kuusi, jotta saa aamupalaa. :P Pääsääntöisesti yöt ovat nyt  menneet paremmin ja olen saanut nukuttua kahdeksan tunnin yöunia. Viime yö oli taas huonompi ja toivotaan. että tämä on vaan poikkeus.

"Bileet"
Vuosi vaihtui rauhallisissa merkeissä. Tein aamupäivällä treenin ja söin kotona pihviä ,perunaa ja kasviksia. Mikä muuten oli oikein passeli uudenvuoden ateria. Olin kaverin ja kummipojan luona viettämässä iltaa. Heittäydyin oikein villiksi ja join 1,5 litraa vichyä. Kieltämättä olisi tehnyt mieli kauheasti lähtee juhlmimaan ja juoda viiniä ja syödä juustoja ym.muita herkkuja. Mä olen ihminen, joka tykkää tanssia ja välillä ottaa alkoa ja uusi vuosi on juuri sellainen ajankohta milloin sitä olisin halunnut tehdä. En siis todellakaan teeskentele etten muka haluaisi juoda ja juhlia ku oon nyt niiiiin fiiiiitness. Välillä semikännit vaan tekevät hyvää! :D Noh, tämä oli nyt tämmöinen uusi vuosi. Ensi vuonna ehkä toimitaan erilailla. ;)

 Pieni katsaus vuoteen 2016
Viime vuosi oli minulle aika rankka. Sekä töitten, että "parisuhteen"puolesta. Parisuhde siksi lainausmerkeissä, koska ei se ollut oikea parisuhde. Olin melkein kaksi vuotta yhdessä vahvasti narsistisen ihmisen kanssa, joka melkein tappoi minut henkisesti. Huhtikuun puolivälissä pääsin viimeinkin irroittautumaan tästä sairaasta suhteesta irti ja siitä alkoi oma toipumiseni kohti eheämpää Ilonaa <3 Sillä tiellä ollaan edelleen..

Kunnonkin puolesta mentin aikamoista vuoristorataa. Tammikuussa 2016 alkoi välidieetti, joka päättyi toukokuun loppuun. Kesän nautiskelin vähän liiankin innolla ja otin massaa aivan liikaa itseeni ajatellen tulevaa kisadieettiä. Neljän kuukauden offin jälkeen alkoi taas dieetti 17.10, jolla ollaan edelleen. Pää ei tahdo pysyä mukana alituiseen vaihtuvassa ulkomuodossa ja minun mieli onkin tällä hetkellä isoin "työmaa" ja tästä aiheesta kirjoitan erillisen postauksen kunhan vain sen aika tulee. :)

Ammatillisesti vuosi oli ihan ok. Valmistuin ravintovalmentajaksi toukokuun lopussa. Syksystä lähtien olen tehnyt vain 30h työviikkoa päätyössäni, koska tyttöni on ekaluokalla ja se on yksi syy mikä mahdollistaa tällä hetkellä kisakunnon tavoittelun. Respectiä vaan niille ketkä jaksaa tämän härdellin 40h työviikoilla ja pienen lapsen kanssa. Toki on eri asia, jos on mies kotona auttamassa, mutta mulla ei ole ja mun tyttö on täällä enimmän aikaa.. Päävastuu lapsesta ja tämän asioista ja lapsen integroidulla erityisluokalla käynti tuovat omat haasteensa perusarkeen.

Vuosi 2017
Elämäni on siis tällä hetkellä hyvin kapea-alaista ja minä pidän siitä. Treeniä,ruokaa,töitä,lepoa ja lapsen asioita. Ystävienkin näkemiset on valitettavasti jäänyt vähemmälle, mutta kun lepo täytyy optimoida (ja sitä ei ole mahdollista tehdä niin paljon) ei ole muuta vaihtoehtoa. Yritän parhaani pitää yhteyttä ihmisiin ja toivon, että he ymmärtävät rajalliset energiavarastoni. :)

Tämä vuosi on Ilonan vuosi. Tunnen oloni todella hyväksi. Mitä nyt välillä flippaa dieetin takia. :D Tänä vuonna aion entisestään panostaa omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin. Karsin negatiiviset ihmiset ympäriltäni, enkä suostu olemaan jokaikisen ilmainen terapeutti.  Teen asioita mitkä tuntuu hyvältä ja luon itselleni toimivan perusarjen, enkä malta odottaa kesää. Siitä tulee niiiin ihanaa aikaa! <3 Ja hei.. Mä tulen kerrankin olemaan huikeessa kunnossa kesällä. :D Vaikka kisat jäis kokonaan välistä,niin saakeli hyvä bikinibody on satavarma ja sitä kohti mennään! :P

-Iltsu-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3