Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

lauantai 3. joulukuuta 2016

Viikko 7 vaikein viikko tähän asti


Huomenta. Täällä sitä taas herättiin aikaisin, klo 05 itseasiassa. :O Vielä ei viitsi syödä, niin tässähän voi kirjoitella samalla kuulumisia viikosta. :) Ekan ruuan syön aikaisintaa klo 06, vaikka heräisin milloin tahansa, koska kolmen tunnin syömisväleillä illalla saattaisi tulla tooooosi kurjuuksia, jos eka ruoka on syöty liian aikaisin. Eli ruuat siis loppuu kesken. :/ Olen oppinut kantapään kautta sen, että kannattaa pitäytyä kolmen tunnin ruokaväleissä, koska aikaisemmin syöty ruoka kostautuu pahasti illalla.. paremmin kärvistelen päivän kunhan illalla saan ruokaa.. :)

Uudet haasteet
Tää on niin mun tuuria ja elämää. Viime viikolla fiilistelin kuinka flow päällä ja silleen, mutta viime viikosta tulikin raskain viikko tähän asti.  Ensinnäkin nämä matalahiilariset päivät joita minulla oli kaksi, olivat todella todella raskaita. Olen hiilarikone ja tottunut syömään paljon hiilareita. Nyt treenittöminä päivinä minulla on ainoastaan yhdellä aterialla kunnolla hiilareita, joka on päivällinen. Viime sunnuntain matalahiilarinen päivä aiheutti sen, että maanantaina heräsin klo 04 nälkään, en vain saanut unta.. Kaivoin Noccon kaapista, koska se vie nälän ja aloin leipomaan mokkapaloja. :D Voin kertoa, että työpäivä oli todella todella raskas.

Samaten koin viime viikolla parina iltana aivan jäätävää väsymystä ja kylmyyttä. Olen dieettaillut elämäni aikana aika paljon, mutta tuo olo oli ihan uutta. Olin niiiin väsynyt etten pystynyt tekemään mitään, oikeesti en mitään. Koti muuttui pommiksi, koska siivoaminen jäi aivan kokonaan pois. Sitä väsymystä on vaikeaa kuvailla, mutta se vaikutti toimintakykyyni kaikista eniten. En vain jaksanut tehdä mitään. Makasin vain sängyssä peiton alla. Minulla ei edes ollut nälkä olin vain aivan tööt! Ensimmäistä kertaa aloin miettimään, että onko tässä nyt mitään järkeä ja epätoivo todellakin valtasi minut. :/  Onneksi epätoivon tuntemus oli vain hetkellistä ja meni ohi nopeasti. Negatiiviset tuntemukset on vain kestettävä, koska valitettavasti dieetti ei aina ole helppoa.



Unettomuus 
Olen ajoittain kärsinyt unettomuudesta viime keväästä asti. Käytän nykyään melatoniinia nukahtamiseen, mutta se ei takaa hyviä yöunia. Se takaa nukahtamisen, mutta valitettavasti ei pitkiä yöunia..

Uniongelmat alkoivat viime keväänä stressin vuoksi ja nyt tietysti dieetillä niistä ei todellakaan pääse eroon. Minulle hyvä yö on, jos nukun 22.30-06. Herään nykyään siis aina ilman kelloa. Jos nukun puoli seitsemään tai seitsemään, niin se on jo luxusta. Matalahiilariset päivät ovat pahentaneet uniongelmia ja teinkin viime viikolla niin, että söin päivällisen päivän viimeisenä ateriana. Sain siihen kylkeen ison lautasellisen puuroa ja aijai kun nukuin seuraavan yön hyvin. Kannatti kärvistellä päivä nälässä, koska uni on se kaikista tärkein juttu. Toivottavasti saan pitää edes himppasen hiilareita illalla, jotta voin syödä puuroa ja nukkua paremmin (mahdollisimman pitkään).  Koska kuten viime kirjoituksessa totesin alkaa vituttamaan kun yöunet menee...

Kunto
Menee eteenpäin. Olen tällä hetkellä jo elämäni parhaassa kunnossa ja eteenpäin mennään jatkuvasti. Puntarin heitin sivuun hetkeksi, koska se alkoi tuomaan taas ylimääräistä stressiä. Paino kävi jo -4 kilossa, mutta pomppasikin yhdellä viikolla kilon ylöspäin. Ensi viikolla voisin käydä tsekkaamassa mitä se näyttää, koska tapaan Samulin jossain vaiheessa. Saas nähdä tuleeko aerobisia, sillä edelleen porskutan vain kahdella hiitillä. Samuli ei mielellään laita mulle aerobisia, koska kuulemma yläkroppa on kehittynyt sen verran paljon, että alakerta saattaa jäädä liian pieneksi jos hinkkaan paljon kuntopyörää yms.

Kaikista ylpein olen keskivartalon kehityksestä, koska se on aina ollut murheenkryyni mulle. Ylipainoa on ollut kuitenkin sen verran plus lapsi, että vatsassa on ollut ylimääräistä ja koko ajan olen stressannut kerkeekö vatsanahka mukaan projektiin. Tällä hetkellä alkaa näyttämään jo aika hyvältä. :) 





 Nautitaan viikonlopusta ja hei KOLME viikkoa jouluun! :D :P :)))))

-Ilona-




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3