Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

lauantai 10. joulukuuta 2016

Dieettiviikko 8 aamuheräämisiä ja kuntoskitsoilua


 Huomenta! Niin se aika vaan mene eteenpäin.. Kahdeksan viikkoa dieettiä takana, 19 jäljellä! :D
Kropassa ja päässä alkaa huomaamaan, että nyt ollaan dieetillä.. Mielialat heittelee enemmän ja välillä pikku kiukku nostaa päätään.. Olo saattaa olla tosi hyvä ja yhtäkkiä sitten ei olekaan eli pikkasen painaa jo tossua. Ei pahasti, mutta vähän! ;)

Isoin ongelma edelleen: aamuyön heräämiset
Mä tuun todennäköisesti valittamaan aiheesta jokaikisessä kirjoituksessa, mutta sille ei nyt voi mitään. :D Tää on se mun murheenkryyni. Tällä viikolla heräsin maanantaina klo 04 ja muina aamuina n.viiden aikaan. Yhtenä aamuna nukuin jopa seiskaan asti, mutta silloin meninkin puoliltaöin nukkumaan eli yöunet ovat maksimissaan seitsemässä tunnissa, keskiarvo taitaa olla kuusi tuntia. Mun aamun pelastus on NOCCO. Aamupalaa en viitsi syödä liian aikaisin ja koska nälkä on ja vatsaan täytyy jotain saada, niin nocco on juoma paikallaan. Eli sokeriton aminohappojuoma. Täyttää mukavasti vatsaa ja piristää. Sillä jaksaa aamun munakkaaseen asti, jonka saan n.kuuden aikaan. Kokeilin yhtenä yönä tuplata melatoniiniannokseni, mutta eipä se auttanut ollenkaan, joten palasin taas vanhaan. En mielellään käyttäisi edes melatoninia, mutta nyt se on vain pakko. Saa nähdä pitääkö loppudieetistä alkaa syömään nukahtamislääkkeitä. :O
Toisaalta aamut ovat minun aikaani. Saan rauhassa tehdä päivän ruuat ja nauttia kiireettömyydestä. Jos energiaa riittää, niin siinä on oiva paikka siivoamiselle, mikä on mulla piiiiiikkasen aina puutteellista :P

Yksi syy unettomuuteen on hiilareitten väheneminen ja varsinkin lepopäivän hiilarit, jotka ovat todella alhaalla minun kropalleni. Löysin kuitenkin toimivan kombon eli jaan päivällishiilarit kahdelle aterialle ja näinollen saan illalla annoksen puuroa mikä edesauttaa parempaa unenlaatua.




Kuntopanikointi 
Tämä kuuluu jokaisen dieetillä olevan arkeen enemmän ja vähemmän. Kun viikot vähenevät ja miinuksellaolo lisääntyy, pää alkaa täyttymään mitä kummallisimmasta ajatuksista kunnon suhteen. Peilistä katsoo silloin tällöin löysä ja lihakseton nainen, välillä olen taasen tosi tyytyväinen. Kisakunto on vaan niin kova, että väkisinkin sitä miettii, että pääseekö siihen. Varsinkin kun mun offin loppukunto karkas taas liian isoksi. Keskivartalo tuottaa edelleen harmitusta. Kroppa tiukkenee hyvää tahtia, mutta riittääkö aika, sitä en uskalla sanoa varmuudella. Jos ei riitä, niin sittenhän kisatavoitetta on vain siirrettävä syksyyn, ei muu auta. :/ Kaikkeni teen, jotta keväällä kisoihin pääsen, koska en vain millään haluaisi olla kesää 2017 dieetillä. :D Mä haluan nauttia silloin muista asioista! ;)

Mä olen sellainen ihminen, että helposti teen liikaa, joten valmentajan" kuri" on tässä vaiheessa paikallaan, Enemmän ei ole parempi. Edelleenkin pitää ajatella, että tässä on paaaaljon aikaa ja pitää luottaa valmennukseen. Eli Ilona ei lähde säätämään omia juttuja, vaikka kuinka tekisi mieli... :P Mutta heiiii.. Mulla on vatsalihakset ja housut menee kohta vaihtoon! ;)



Treenit 
Kulkevat tosi hyvin. Treeneillekin on löytynyt toimiva syklitys eli treenaan ma,ti,ke,pe ja la. Torstaina ja sunnuntaina pidän lepopäivän. Hiittejä edelleen kaksi ja tästä päivästä lähtien saan alkaa uimaan kerran viikossa. Samulin kanssa neuvotellaan jokaikisessä kuntotsekissä aerobisista ja nyt sain viimeinkin tahtoni läpi vikisemällä sähköpostilla. :))) Eli tämä tyttö lähtee tänään vetään vaparia uimahallille. :))) Mä oon ihan fiiliksissä. Tykkään uida ja olen siinä kohtalaisen hyvä. Uintihan on aivan huippuliikuntaa ajatellen keskivartalon lihaksistoa. Ja hei ehkä saan uimarin olkapäät? Eheheee!!! :)))

Treeneissä hiksa lentää aivan jäätävällä tavalla kuten kuvasta näkyy! :D




Jepulis. Nyt aamupalaa.. Mukavaa viikonloppua!

-Ilona-










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3