Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 27. marraskuuta 2016

Viikko 6 ja taas mennään



Heippistä murmelit! Kevennys oli ja meni ja maanantaina pääsin kovien treenien kimppuun. Kaikki tuntuvat fiilistelevän kevennyksen jäkeistä treeniviikkoa, mutta en mä sanois että mun viikko olis ollut mitenkään huikee. Ihan ok viikko treenien suhteen, mutta enemmänkin oli hakemista ja totuttelua taas kovaan tekemiseen. Mulla on itellä niin paljon vanhoja liikuntavammoja selässä, polvessa ja kädessä etten edes uskalla vetää täpöllä, koska kroppaa täytyy taas vähän herätellä kovaan tekemiseen. :D





Painon pomppiminen
Kevennysviikolla kropasta poistui huolella nestettä ja paino tippui kunnolla. Viime viikko olikin ensimmäinen plussaviikko. Puntari palkitsi perjantaina yli kilon painonnousulla. Siinä on kuulkaas pään kanssa tekemistä, kun ollaan kisadieetillä ja paino meneekin väärään suuntaan. Toki painonnousu johtuu ainoastaan nesteistä, koska ei näillä syömisillä rasvaa vain voi tulla lisää, mutta ei se hyvältä tunnu. Ennen puntaroimista mun olo tuntui raskaalta ja nesteiseltä, mutta ajattelin että perkules nyt mun täytyy oppia pois vaa'an vallasta ja onneksi peilisokeus ei ole vielä iskenyt ja peilistä edelleen katsoo huomattavasti timmimpi nainen, joten ei huolta. :) Näissä tilanteissa kokenut valmentaja on taas kultaakin arvokkaampaa, sillä hän on se joka seuraa kuntoa ja tekee muutokset tarvittaessa. Samulia ei mun paino tunnu edes kiinnostavan. Hänelle riittää kiristyvä kroppa ja kuten kaikki kisaajat toitottavat tämä ei ole painonpudotuskilpailu ja lavalla kukaan ei kysy sun painoa. :D Joten huoli pois ja pysytään ohjelmassa.

Kuntotsekki ja hiilareiden siirtelyä
Perjantaina oli kuntotsekki ja kunto on mennyt eteenpäin niin kuin pitääkin. Poseeraukset on parantunut, mutta työmaata riittää edelleen. On se kyllä vaikeeta. Mä oon aina ollut liikunnallisesti lahjakas melkein kaikessa mitä teen ja nyt en olekaan, ärsyttää. Kun katsoo lavalla olevia kisaajia homma näyttää niin helpolta, mutta itse kun tekee niin ÄÄÄÄK. Pitää miettiä jalkojen asentoa, reisien jännittämistä, lantiokulmia, maha sisään, rinta ulos ja auki, selkä auki, hartiat tiettyyn kulmaan, käsi sinne ja tuonne jajajajaja kamalaa. ja sitten se kaikki pitää tehdä mahdolisimman naisellisesti. Kyllä mä osaan naisellinen olla, mutta nuo poseeraukset. :O Ei saakeli!!!!
Syömisiä ei pahemmin vähennetty, mutta nyt kaikki päivän hiilarit on ripoteltu treenin ympärille. Eli ensimmäiset kunnon hiilarit saan treeniä edeltävässä välipalassa, treenin jäkeisessä banaanissa, lämpimässä ruuassa ja iltapalassa. Aamut siis jatkossa alkavat näin:




Lepopäivinä hiilareilla ei pahemmin juhlita ja ainoat kunnon hiilarit tulevat päivällisellä :O Mun kroppa reagoi aina niin voimakkaasti hiilarivaihteluihin, että tällä muutoksella haetaan kunnon kiristymisbuustia ja treenien ympärille sijoitetut hiilarit mahdollistavat vielä lihasmassan kasvatuksen. Iltapalan hiilarit taasen auttavat nukkumaan paremmin ja uni onkin ensiarvoisen tärkeää, jotta dieetti onnistuu. Mulle on aivan sama, vaikka olis kova nälkä, mutta jos unet menee niin sitten alkaa vituttamaan.

Mieliteot 
Jep. Niitä on. Eniten mun on tehnyt mieli jotain kakkua. :P Ei johdu nälästä vaan ihan puhtaasti siitä, että olen kermaperse. :D Töihin roudataan koko ajan herkkuja, mikä ei auta asiaa. Viime viikolla pari ihmistä söi pizzaa. Mä kävin nuuhkuttelemassa niitä onnellisena ja sanoin työkaverille, että me niiiiiiin haetaan keväällä pizzaa! :)

Töissä aina jotain....

Mieliteot on mielitekoja, ohimeneviä. Mun focus on tiukasti keväässä ja itseasiassa jouluunkin on vain neljä viikkoa. Jouluaatto on mulla semivapaa, joten heittämällä menee siihen asti. :)  Parhaiten mielitekoihin on auttanut purkka ja kofeiiniton tee maustettuna jollain veikeällä maulla kuten mansikkapirtelö!
 :P




Dieetti flow
Dieetti etenee nyt omalla painollaan. Olen päässyt siihen mihin halusin eli se on osa arkea ilman turhaa stressaamista. Olen edelleen se sama Ilona, joka elää perusarkea. Käyn töissä, treeneissä, vietän aikaa lapseni kanssa ja nään kavereita. Pyrin tekemään perusarjen mahdollisimman mielekkääksi, jotta dieetti ei olisi mielenpäällä koko ajan. Mukanahan se kulkee jo purkkienkin muodossa, mutta se on vain osa tätä arkea ja minua. Tärkempää kuitenkin on olla hyvä äiti ja suoriutua päivätöistä normaalisti. Toki jossain vaiheessa homma vaikeutuu, mutta turha sitä on miettiä. Nautitaan nyt kun vielä on kivaa. :) Hattua nostan niille ketkä tämän kaiken lisäksi pystyvät ylläpitämään parisuhdetta, koska minä en pystyisi. Mun elämä on niin täynnä tällä hetkellä ettei sinne kyllä mahdu yhtään mitään muuta. Onneksi sellaista ei tartte miettiä ja saan nauttia sinkkuudesta eli en tee muuta kuin töitä ja treenaan! :P Ehkä kisojen jälkeen vois palata kunnolla sinkkumarkkinoille, mutta se jää nähtäväksi. Yksin on aika kiva olla tällä hetkellä! <3

Sellasta...Ihquu päivää! <3 Niin ja päivän kunto......

 -Ilona-


 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3