Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Dieettiviikko 3

Heips! Aika vaan sujahtaa sormien lävitse tällä hetkellä. Pahoittelen blogihiljaisuutta, mutta olen vain niin hirvittävän kiireinen treenien, työn, kakkostyön ja perusarjen kanssa ettei aikaa oikein jää muuhun.. Sitten kun vapaata aikaa on, niin se pitää käyttää tehokkaasti lepäilyyn ja rentoutumiseen. Olen kuitenkin sitoutunut tämän blogin ylläpitöön, joten tekstiähän tänne on tuotettava. :)

 
Dieettifiilikset

Dieetti alkoi 17.10 ja eipä siinä ihan älyttömiä muutoksia tullut. Hiilareita nappaistiin hiukkasen pois ja treeniohjelmaan lisättiin pari salin jälkeistä hiittiä. Kunto lähti kiristymään sen verran mukavasti ettei muutoksia olla vielä tehty. Tällä hetkellä on olo etten ole edes dieetillä. Olen siis siinä kuuluisassa onnenkuplassa minkä alkanut dieetti aiheuttaa. Kolmeen viikkoon on tullut ehkä kaksi tai kolme huonoa päivää ja muuten fiilis on ollut aivan älyttömän hyvä. Tämä tuntuu tällä hetkellä oikein mukavalta ja kivuttomalta. Juuri siltä miltä dieetin pitäisikin tuntua alkuun. ;) Minulla on itseasiassa vähemmän nälkä kuin offilla ja välillä on tullut päiviä milloin ruuat on joutunut väkisin syömään, mikä on minun tapauksessa täysin ennenkuulumatonta. :D

Isoin taistelu oli heti alkuun oman pään kanssa, kun paino ei lähtenytkään räjähdysmäiseen laskuun. Ekalla viikolla tais tippua kilo, toisella 100g ja huomenna katsotaan taas tilannetta. Valmentajan kanssa ollaan käyty tiukkaa keskustelua aiheesta "painolla ei ole mitään väliä" ja tiedänhän minä sen itsekin, mutta helpostipa sitä vaan lähtee taas siihen vaakahysteriaan, vaikka ei saisi. Dieetti on kuitenkin pitkä ja kuten kaikki toitottavat tämä ei ole painonpudotuskilpailu ja jos kunto etenee, niin se on just hyvä.  Pitää ajatella niin, että jos paino junnaa ja kunto kiristyy, niin lihaa tehdään sitten lisää mikä on enemmän kuin suotavaa. Jokatapauksessa tämä puntariasia tulee olemaan minulle se isoin päänsisäinen juttu ja tiedän, että sen kanssa joudun tekemään paaaljon töitä. Onneksi kuvat kertovat enemmän ja niitä olenkin ottanut ahkerasti! ;)

Ruokavalio

Syön tällä hetkellä palttiarallaa 2500 kalsua (veikkaus). Aamu alkaa puurolla, marjoilla ja raejuustolla/valkuaisilla ja rasvalisällä. Välipalaksi syön rahkaa, marjoja ja pähkinöitä. Lounaalla uppoaa kanaa, kasviksia, öljyä ja valkuaisia. Ennen treeniä menee banaanipannari öljyllä ja riisikakkuja iso keko. Treenien jälkeen palkkari plus bansku. Päivällinen on sama kuin lounas, mutta vähemmän rasvaa ja lisänä riisiä, puuroa, ,perunaa, bataattia ym,, Iltapalalla taasen on puddingia tai munakasta marjoilla ja pähkinöillä. Lisäksi leipää! :P Eli kuten huomaatte ruokaa tulee! Treenittöminä päivinä hiilarit tippuu, mutta se kuuluu asiaan.

Punaista lihaa syön enää viikonloppuisin. Ihan vain sen takia ettei suolisto totu olemaan ilman sitä.. Kahvimaitoa käytän enää aamuisin ja kaikki kastikkeet jätin pois, vaikka esim. tomaattimurska olis ok. Mehukeitto on ainoa "kastike", joka pysyi mukana. :D Oman koulutukseni ansiosta pystyn hifistelemään syömisissä, mutta siihen en ole vielä lähtenyt (muuta kuin ajoittain) :)))

Dieetillä/aina elämässä kannattaa pitää kaikki mahdolliset ruoka-aineet mukana mahdollisimman pitkään. Näin vältytään liian yksipuoliselta ruokavaliolta ja erilaisilta puutostiloilta. Turhat kikkailut pois, niin dieetti on mahdollisimman helppo ja miellyttävä toteuttaa. Esim. maitotuotteet ja gluteiini kannattaa pitää mukana ellei niiden poisjättämiselle ole OIKEASTI järkevää syytä. Dieettaaminen on silloin mukavaa ja jopa nautinnollista.






Tämä tyttö lähtee salille harjoittelemaan poseerauksia. Oikein mukavaa sunnuntaita jokaiselle! :)



-Ilona-




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3