Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 25. syyskuuta 2016

Missä mennään nyt

Dieetti loppui, kesä tuli ja meni. Alkoi syksy. Kovasti olen miettinyt mistä aloitan, koska niin paljon olisi kerrottavaa, aloitan tästä hetkestä. Pystyn parhaiten jäsentämään ajatukseni aloittamalla siitä mikä on päällimmäisenä mielessäni eli JUST NYT!


 Treenit

Treenaan 5-6 kertaa salilla viikossa. Joka toinen viikko viisi kertaa ja joka toinen kuusi. Minulla on kolme erilaista viikkoa, eikä aerobisia. Lepopäiviä siis tulee 1-2/vko. Voin sanoa, että ei tämä aina helppoo ole. Varsinkin erikoisviikoilla olen aika loppu, sillä treenit kuormittavat kehoa niin saakelisti. Tämäkin viikonloppu on mennyt aika lailla levätessä. Lepoviikkoja minulle tulee noin joka kuudes viikko eli silloin teen vain pari kevyttä salia. Dieetillä sykli pitenee, mutta kevennetyt viikot tullaan pitämään mukana.





Ravinto

Treenipäivien kalorit pyörivät jossain 3500 paikkeilla. Lisäksi minulla on yksi mättö (valmentajan sanoin: "Mätä Ilona huolella") cheat meal viikossa. Kesällä kokeilin ottaa rennommin, mutta sepäs ei toiminutkaan ja puntarin lukema kasvoi varsinkin kesälomalla aika heittämällä. Jouduin siis valitsemaan tämän tien, mikä ei täysin ole yhdenmukainen omien arvojeni kanssa, mutta menkööt nyt vähän aikaa. Vaikkakin saan syödä paljon, olen edelleen ajoittain kovinkin nälkäinen. Välillä olen miettinyt mokasinko syömishäiriöaikoinani kropan kylläisyyssignaalit kokonaan. Tai sitten kroppani haluaa takaisin vanhoihin vaakalukemiin! ;) Tykkään syömisistäni ja otankin aika rennolla otteella tällä hetkellä. Välillä tulee Ilonamaisia vaihdoksia kuten iltapäivän hiilarilisän vaihto kaverilla tarjottuun tiikerikakkuun! :P Ja kyllä sinne massuun muutakin eksyy välillä! ;) Pakko ottaa rennommin, jotta pää kestää tulevan dieetin..


Muu elämä

Valmistuin tosiaankin keväällä ravintovalmentajaksi Trainer4youlta ja olen aloittelemassa pikkuhiljaa päätyön ohessa ravintovalmennuksia Lahden Zenanassa. Päätyöni on enää 30h/vko joten pystyn panostamaan muuhunkin elämään. :D Jos totta puhun, niin elämässäni on tällä hetkellä pääsääntöisesti työ, kotiasiat ja treenit. Jopa jotkin ystävyyssuuhteetkin ovat jääneet ajanpuutteen vuoksi hunningolle mistä tunnen hieman pistoksia sydämessä. Tosiasiassa olen ollut aika väsynyt rankan kevään vuoksi ja nyt vasta olen pääsemässä kunnolla jaloilleni. Enkä nyt siis puhu dieetistä... Pikkuhiljaa allan pääsemään niskan päälle henkisen jaksamisen puolella ja olo alkaa olemaan varsin hyvä.



Kisadieetti

Kolme viikkoa ja sitten se alkaa. Kuuluisa kisadieetti. Kuinka moni olisi uskonut 2,5 vuotta sitten kun aloitin tämän blogin, että minä alan kisadieetille. Ei varman monikaan! :) Paljon on tapahtunut tässä ajassa ja paljon tulee vielä tapahtumaan! Odotan kauhun ja ilon tuntein tulevaa dieettiä. En malta odottaa mitä täältä alta kuoriutuu ja tulenko pääsemään siihen kuuluisaan kisakuntoon. Ensimmäinen välitavoite on jouluna ja silloin pitäisi jo olla kohtalaisen hyvässä kunnossa. Kisalisenssi ostetaan kait tammikuussa 2017 ja siellä paikkeilla teen sen lopullisen päätöksen. eli jos kunto laahaa, siirrän tavoitetta. Väkisin en lavalle nouse, sillä dieetti on sen verran koettelemus elimistölle ettei sitä kannata liian pitkälle viedä jos ei vaan ole kunnossa. Nih! :)

Nyt tää lähtee syömään iltapalaa eli rahkaa,pähkinöitä ja marjoja!:P

Ja muistahan Instagram -> ilonamantyniemi

Terkuin Iltsu

2 kommenttia:

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3