Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

keskiviikko 24. helmikuuta 2016

Vko 7: Mielialan heittelyitä, kovia treenejä ja puntarikielto

Vuoristorataa
Seitsemäs viikko starttasi iloisissa merkeissä. Olinhan minä tankkaillut omine lupineni edellisenä päivänä ja fiilis oli huikea. :D
Itseasiassa nälän puolesta viikolla ei ollut minkäänlaista ongelmaa. Ruoka riitti hyvin ja mieliteot olivat lähes nollassa. Töissäkin on ollut jos jonkinmoista herkkua, mutta ei mun ole pahemmin edes tehnyt mieli. Edelleenkin olen siis sitä mieltä, että kannatti syödä sunnuntaina.
Pahin juttu viikossa on ollut ajoittainen skitsoilu ja kiukkuaminen. Teinimäisyys on siis jatkunut. Saman päivän aikana olen saattanut itkeä, raivota ja olla iloinen. Tosi rasittavaa. :/ Vaikeaa selittää noita tunnetiloja, mutta jos tiedätte hormonimyrskyjen aikoihin saadut kiukkupuuskat, niin se kertoo edes jotain. Tunnetila on jotain niin megalomaanista (onko toi edes sana) ettet sä voi mitään muuta kuin mennä sen mukana. Henkisesti raskasta ja puuduttavaa.


Treenit
Tein pitkästä aikaa treeniviikon mihin sisältyy Rest pause-sarjoja aika paljon. Treeni upposi ja todellakin meni perille. Iso peukku taas Samulille ja hänen treeniohjelmalleen.
Mä kannatan perusliikkeitä eli kyykkyjä, maastavetoja, kulmasoutuja ym.ym. Raskaita perusliikkeitä erilaisilla otteilla. Ne on niitä parhaita. Toki multa löytyy ohjelmasta pari ns.tyttöjen liikettä kuten pakarapotkut ja lähentäjät mutta ne on syystä siellä. Pääsääntöisesti mennään perusliikkeillä. :)
Treenit kulkivat kuitenkin todella hyvin ja treenipainot kasvoivat, joten perfecto! :D

Puntarilla hyppääminen
Paha tapa, josta mun on päästävä. Varsinkaan mun ei kannattais punnita itseäni usein, koska mun paino heittelee kolmekin kiloa suuntaan, jos toiseen riippuen treeneistä. Joskus on ollut neljänkin kilon heittoja. Painon vaihtelut ahdistaa ja lisää entisestään puntarilla pomppimista. Kerroin asiasta nöyrästi Samulille ja nyt on puntarikielto jonkin aikaa. Aika helpottavaa. Paino jatkaa tippumistaan, mutta maltillisemmin ja nytpä en sitä pääse enää seuraamaan. ;)

Vko 8
Tapaan Samulin ja tehdään parit muutokset ohjelmaan. Siitä lisää myöhemmin! ;)



Loppuun vielä muutoskuva seitsemän dieettiviikon jälkeen! Olen tyytyväinen! :)


 


-Ilona-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3