Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

torstai 4. helmikuuta 2016

Dieettiviikko nro 4 ja ohjelmaan muutos

Uudet liikuntaplaanit
Heips! Kyllä täytyy sanoa, että osaava valmentaja on paikallaan kun ohjelman rakenteeseen täytyy tehdä päivitystä lähes viikottain. Olisin itse ihan pulassa, jos pitäisi miettiä että mitäs nyt kun toi ja toi taas muuttui... :P Ai niin.. Paino plussas oliko nyt 500 vai 600g... Kuulemma normaalia kun täyslevon jälkeen aletaan paukuttamaan kunnolla ja hiilarit lisääntyy ja blaa sitä blaa tätä.. Katsellaan asiaa seuraavalla puntarikerralla lisää... Mut lievästi ketutti voin myöntää! :/ Ärsyttävää kun ohjeiden noudattaminen ei tuo toivottua tulosta, mutta läskiä on lähtenyt se on ihan varma! :)

Mun hieronnat loppui selkävammautumiseen.. Noh olisi ne jääneet muutenkin tauolle, mutta nyt loppui joksikin aikaa lähes kokonaan paria kaverihierontaa lukuunottamatta. Pitäähän taitoja pitää yllä! :P   Hierontojen loppumisen myötä kulutus tietysti laski huomattavasti ja aerobiset oli otettava mukaan ohjelmaan. Tällä hetkellä viikkooni kuuluu neljä salitreeniä, yksi itse päätettävissä oleva toiminnallinen treeni ja kaksi tasasykkeistä 60 minuutin aerobista. Toiminnallinen treeni oli oma ehdotukseni, sillä salille en mene viidesti viikossa ja minun mielestäni kroppaa pitää kuormittaa eri lajien kautta. Jo lihaksen stimuloiminen useammalla eri lajilla auttaa huomattavasti ja kehitys voi olla jopa parempaa kuin pelkkää salia hinkaamalla. ;) Selkä varsinkin tykkää tästä uudesta treenimetodista huomattavasti enemmän ja voisinpa pistää rahaa sen puolesta, että liikkuvuus tulee parantumaan. Tällä hetkellä liikkuvuuteni on asteikolla "pökkelö" :))

Ihka ensimmäinen aamuaerobinen tehty "uudella" tori.fi:stästä ostetulla pyörällä. Voin kertoa, että olin aivan rikki sen jälkeen! :O  60minuuttia tyhjällä vatsalla ei ole mitään kevyintä hommaa varsinkaan kun kroppa ei ole siihen tottunut ja VARSINKAAN mun kroppa, joka vihaa aamuliikuntaa!

Tällä hinkataan "pari"kertaa! :P

Ravintomuutos
Ravintopuolella selviän vielä kohtalaisen helpolla. Treenipäivän kalorit liikkuu 2500 ja lepopäivän yli 2000. Hiilareita ei ole niin paljon kuin ihan aluksi, mutta aika reilulla kädellä kuitenkin. Jos paino ei lähde tippumaan tämän viikon jälkeen kunnolla edessäni on ravintomäärän vähennys ja se jos mikä tulee tekemään tiukkaa, mutta henkisesti olen valmis. :) Alla mun lemppari välipala banaanipannari, joka mun mielestä pitää parhaiten nälkää IKINÄ! kermaperseelle uskollisena, päällä piparkakkujauhetta! :P
Kunto
Kunto kiristyy ja jo kuukauden muutos on selkeästi nähtävissä. Painon pitäisi vielä tippua n.8-12kg kyseisestä kuvasta ja olen aika ihmeissäni, että miltä näytän sitten. :O Saas nähdä! ;)
Selkä jaksaa kasvaa edelleen. Urheilutopit ei meinaa enää mahtua päälle. Kukas se sanoo ettei lihaksen kasvattaminen dieetillä ole mahdollista??? ;)
 

 

4 vkoa takana. Paino -3 kg.

2 kommenttia:

  1. Onhan se lihasten kasvattaminen dieetillä mahdollista, mutta yleensä se vaatii urheilussa kiellettyjä aineita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta. Riippuu myös siitä omaatko lajille sopivan genetiikan.. Mulla kasvaa lihas, enkä käytä kiellettyjä aineita! Saas nähdä milloin joku väittää mun käyttävän.. ;)

      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3