Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

torstai 11. helmikuuta 2016

Dieetin viides viikko ja ravintovalmentajakoulutuksen startti Espoossa



Väsy alkaa painamaan
Viidennellä viikolla huomasin, että nyt väsy painaa enemmän kuin aikaisemmin. Dieetin alun hurmos alkaa olla ohi ja perus arki koittanut. Päivät sujuvat kalenterin mukaan ja purkit kulkevat tottuneesti laukussa. Olen huomannut, että paras tapa tehdä ruoka on ehdottomasti sunnuntai ja silloin pyrin tekemään viiden päivän pöperöt valmiiksi purkkeihin. Kasvikset teen sitten erikseen.

Viides viikko oli ns. "aivot narikassa"-viikko. Treenit eivät kulkeneet, Kengät jäi kotiin, pukuhuoneen kaapin yritin avata kotiavaimella ja treenijuomana join palkkaria. :O Ylipäätänsä ajatuksenjuoksu oli tahmeaa ja hidasta. Samulille naureskelin etten ainakaan voi stressata, koska mun aivokapasiteetti ei riitä stressaamiseen! :P Eli jotain hyvää siinäkin. Joku lukija saattaa miettiä, että nyt Ilona menee jo liian matalilla hiilareilla, mutta ehei. Mun hiilarit pomppii siellä 270 grammassa. Mun kroppa on vaan niin hiilareilla toimiva, että pienetkin muutokset näyttävästi vaikuttavat ja yks juttu minkä huomasin oli vedenjuonnin vähyys. Join liian vähän vettä. Asia on nyt korjattu ja olokin "viisaampi".

Paino otti ja putosi 900g. Tähän mennessä painoa siis lähtenyt 4kg/5 vkoa. On se jännä miten tuo dieetin lopussa kummitteleva painotavoite vaikuttaa onnistumisen tuntemuksiin. Tavallinen dieettaaja olisi todella tyytyväinen tuohon tulokseen, mutta mä en oo. Itse koen, että olen jo jossain määrin epäonnistunut, koska paino ei ole tippunut enempää. :/ Tiedän, hullua. Tämä on se juttu missä mun täytyy eniten työskennellä itseni kanssa. Minun pitää oppia olemaan tyytyväisempi osasaavutuksista, koska muuten tästä ei tule yhtään mitään. En mä halua olla onnellinen VAIN silloin kun pääsen maaliin. Haluan olla onnellinen ja ylpeä itsestäni koko matkan ajan! :)

Ravintovalmentajakoulutus
Viikon lopulla aloitin ravintovalmentajakoulutuksen Espoossa Trainer4you:lla. Koulutuksen jälkeen minulla on tavoitteena alkaa tekemään ravintovalmennusta sekä päätyössäni, että toiminimellä. Teillekin on tulossa mahdollisesti uusia vinkkejä siitä miten kannattaa syödä. ;)


Oli muuten aika homma roudata kahden päivän sapuskat Espooseen. Kaikenkaikkiaan viikonloppu oli mahtava, mutta sunnuntaina olin niin väsynyt etten tiennyt miten päin olisin ollut. Kauhulla odotan seuraavaa koulutusviikonloppua, sillä silloin olen koulussa pe-su! :O

Siinä oli sit ruokapurkkia! :O

Minulla on suunnitteilla teetättää itselleni ihan omalla nimelläni kulkevat nettisivut jossain vaiheessa johon tulee sitten ravintovalmennus-ja hierontahinnastot ja blogi. Unelmani olisi joskus tehdä valmennusta eri ikäisten keskuudessa päätoimisesti yrittäjänä ja sitä kohti pitää alkaa pikkuhiljaa menemään. :))) Pt-opinnot ovat myöskin haaveessa kisojen jälkeen! ;)

Dieetin pituuteen muutos
Dieetin tavoite on sen verran kova, että ehdotin Samulille dieettiin jatkoa kaksi viikkoa eli huhtikuun loppuun asti. Jos ei olla valmiita silloin, niin sitten jatketaan edelleen! :D Mähän en meinaa lopettaa tätä hommaa kesken, se nyt on vaan fakta. Kuitenkin haluan dieetata terveellisesti ja lihoja säästävästi. ;) Yhteensä dieettiviikkoja tuleekin sitten 17! :O

Mukavaa viikko ihmiset ja nauttikaa osatavoitteista! :)

-Ilona-


2 kommenttia:

  1. Nyt kun ollaan kohta jo kuudeskin vko selätetty, niin itsellä ajatus että oikeastaan koko dieetti vasta alkaa. Viimeksi mulla kesti 10vkoa ja nyt 16, niin siihen nähden vasta aloitellaan. :-)

    Me jaksetaan tää loppuun saakka, yhdessä toisiamme tukien. Ystävyys on voimaa!! ❤️

    VastaaPoista
  2. Kuule Aikkuseni.. Pikkuhiljaa alan olemaan samaa mieltä. Tämä on vasta alkua. Tämä viikko antoi myrskyvaroituksen tulevasta! :O
    Onneksi mulla on sut. Kukaan ei jaksais kuunnella näitä juttuja muuta kuin henkilö, joka kokee samoja fiiliksiä! :D

    Kiitos! <3

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3