Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

tiistai 8. syyskuuta 2015

Blogin loppu?

Heips! Mä olen jo pitkään pohtinut tätä asiaa ja suunnittelen kovasti blogin lopetusta. Tämä ei ole enää 100%:sti mun juttu, valitettavasti. Miksi? Osittain siksi, että mä en kestä että jokaisella helvetin kisoihin menevällä on joku  facen bikini fitness athlete-sivu, twitter, treeniblogi ja Instagram-tili.

SIIS KAIKKI YHDESSÄ!!!!

Henkilö, joka anteeks vaan on alkanut treenaamaan persettä (raa'asti yleistäen) ja on tehnyt sitä max vuoden,  kutsuu itseään KILPAURHEILIJAKSI! Mä pelasin 17 vuotta korista, kävin maajoukkueleireillä ja oikeesti olin hyvä pelaamaan. Kutsuinko itseäni kilpaurheilijaksi? En kutsunut, IKINÄ. Ja nyt Pirkot huutelee olevansa kilpaurheilijoita, vaikka ovat pyörineet salilla vasta jonkin aikaa. Minä puhuisin paremminkin tavoitteellisesta harrastuksesta, en kilpaurheilusta. Mua ärsyttää ihan sikana. siis onhan liikunta hyvä juttu ja tavoitteellinen treenaaminen mutta jokin raja sentään.. Kilpaurheilija on asia erikseen ja se titteli täytyy ansaita tekemällä pikkasen eri tavalla töitä..

Arman Alizad
Mä en halua pitää blogia siksi, että ehkä menen kisoihin. Se ei ole hyvä syy mulle. Enkä mä halua esitellä persekuvia täällä ja muutenkin kuvien laittaminen on alkanut ahdistamaan.  Ainoa syy miksi pitäisin blogia on se että tiedän olevani aivan erilainen kuin suurin osa alan harrastajista. Osaan nauttia myös elämästä, enkä ota asioita niin vakavasti. Olen ajatellut, että blogini on raikas tuulahdus tuossa "rahkapurkkimeressä" ja olen halunnut todistaa, että hyvään kuntoon voi päästä rennomminkin. Lisäksi, koska olen ex syömishäiriöinen, niin tämä on ollut ajoittain todella terapeuttista. Jotenka nyt kysyn teiltä lukijat, koska tiedän teitä olevan. Miten jatkaisin blogia ilman että hermot menee? Mitä te haluatte tietää? Miten palvelisin parhaiten omia arvojani? VAI LOPETANKO KOKO PASKAN!? :D Helppoahan se olis. Kliks vaan! :)))

Voit kommentoida tai laittaa sähköpostia, sillä nyt se kannattaa!! Loppuun vielä vuosikehityskuva, joka on saavutettu kovalla treenillä ja nautinnollisella syömisellä. :D  Mä oon oikein tyytyväinen!

Ja anteeksi, jos joku pahoitti mielensä. Mun blogi, mun ääni!!! :))
-Ilona-

6 kommenttia:

  1. No et tietenkään lopeta, ketä mä sitten stalkkaan? Itseasiassa ihan sama käynyt mielessä, eipä mun juttujani just kukaan käy lukemassakaan. :)

    Ja rehellisesti ajatellen, jos en itse jaksa lukea pelkkää hehkutusta treenien ihanuudesta niin miten voin olettaa toisia kiinnostavan?

    Mietitään muru vielä asiaa, ei tehdä hätäisiä päätöksiä. :)

    VastaaPoista
  2. Voi Aikku! :D
    Mä kyllä arvasin, että sulla tulee jotain tämmöstä.. :) Mitä sä sit ehdotat tilalle?
    Tunnet mut tarpeeksi hyvin, jotta hyvinkin tiedät mun henk.koht.tunteet asiasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih :-) En mä osaa mitään ehdottaa. Jos jotain keksisin niin tekisin sen omassa blogissani. :-)

      Mua on alkanut ärsyttämään blogeissa se, että kun joku "keksii" jonkun polttavan puheenaiheen niin ihan jokaisen mattimeikäikäläisen on pakko kertoa asiasta oma mielipiteensä. :-/

      Ja todellakin nuoret jotka käyneet salilla pari kuukauttaa ovat mestareita kommentoimaan asioita. Toista se on itellä joka käynyt siellä 20v, en vieläkään koe olevani ihminen kommentoimaan tekniikoista tai yleensäkään mistään saliin liittyvästä yhtään mitään. Ehkä mä vaan tarvin vielä seuraavat 20v kokemusta jotta voin avata salaisen arkkuni. Ja sitten se onkin jo niin täynnä (arkkuni meinaan), että puhetta piisaa. :-)

      Pääasia, että jatkat muruseni, aivan sama millä tyylillä. <3

      Poista
  3. Olet oikeassa. Mua ärsyttää ihan sama asia.
    Toisaalta tässä olisi ns. Golden opportunity (Jos edes noin sanotaan) tehdä tästä ihan oma juttunsa. Mähän olen lievästi hukassa :P itsekin, niin olisikohan tämä se väylä parempaan itsetuntemukseen?
    Hmmmmm.. En tiedä.. :)

    VastaaPoista
  4. Minusta on kiva lukea elämänmakuisia blogeja, kuten te Ilona ja Aikku kirjoitatte. Tykkään myös lukea perustreenaamisesta, nimenomaan siitä mitä tehdään ja miksi. Varmaan kaikki, missä on kiinne kohtaa omaan eloon, vaikka laji on eri, on sellaista mikä kiinnostaa. Kehityskuvat on kivoja, mutta en minä puolialastomia kuvia kaipaa. Jokainen tyylillään.

    Tää fitness maailma on siitä hassu, että aika vähällä treenimäärillä pääsee osallistumaan "korkea-arvoisiin" kisoihin. Meinaan sitä, että kun itse on tällainen wannabe juoksija, niin vaikka tulokset on kohtuullisia kuntoilijalle, ei niillä päästä lähellekään sm-kisojen osallistumisrajoja. Kuntoilija, kilpakuntoilija, kilpaurheilija ja huippu-urheilija on eri asioita eri lajeissa. Jossain lajissa harrastelijakin voi päästä oman maansa tuloksissa "huipulle", toisissa pärjätäkseen on turha haaveillakaan muusta työstä kuin ammattiurheilusta.

    VastaaPoista
  5. Kiitos Sanna kommentistasi! :) Ihanaa, jos olet tykännyt! :) Esimerkkisi on loistava ja totta tosiaan, että fitneksessä voi päästä aika korkeallekin ilman merkittäviä treenimääriä. Toki tänä päivänä se on vaikeampaa myös tässä lajissa, koska harrastelijoiden määrä on lisääntynyt. Mielestäni se, että pärjää ei tee susta silloinkaan kilpaurheilujaa.
    Tässä lajissa esim.off-kausi voi olla hyvinkin kaukana siitä mitä dieetillä syödään. Jotkut vetää ihan överiksi ja silloin urheilijaidentiteettikin on kaukana.

    Kovasti tsemppiä juoksutreeneihin. Mäki alan juoksemaan kerran viikossa! :P

    -Ilona-

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3