Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

maanantai 5. tammikuuta 2015

Uusi vuosi ja uudet kujeet vai miten se nyt menikään….



 
Vuoden vaihtuminen tuo monelle ajatuksen uudesta ihanammasta minästä. Sadattuhannet suomalaiset aloittavat jälleen laihdutusprojektin, lehdet ovat täynnä ”miten laihdun 10 kiloa kuukaudessa”-juttuja, kuntosalit pullistelevat uusia asiakkaita joista suurin osa häviää viimeistään helmikuun loppupuolella. Maailma on täynnä ihmisiä, jotka ovat tehneet lupauksen tavoitella uutta ja parempaa elämää.

Minäkin olen yksi niistä, jotka päättivät aloittaa ”uuden elämän” vuonna 2015.  Minun tapauksessani tämän vuoden tavoite ei ole laihtuminen (no okei timmiytyminen). Tämä vuosi tulee olemaan  teemalla OMA ELÄMÄ HALTUUN . Mulla on hirrveesti asioista missä mun täytyy petrata enemmän ja vähemmän. Jostain kumman syystä viimeinen puoli vuotta on ollut todella stressaavaa aikaa ja asiat ovat yhtä levällään kuin tämänpäiväinen vesimuki mun työpöydällä.  :D

Asiat joihin meinaan panostaa vuonna 2015 ovat tattadaa:

Tytär. Elämäni tärkein ja rakkain asia jonka läsnäolosta ei voi koskaan saada liikaa positiivista energiaa.  Voin myöntää etten ollut maailman paras äiti viime keväänä ja kesänä omien ongelmieni kanssa, mutta tähän on tullut muutos. Rakastan tyttöäni ja haluan olla hänelle mahdollisimman hyvä äiti! <3 Tasapainottelu treenien, töiden,vapaa-ajan ja äitiyden kanssa on haastavaa mutta ei mahdotonta! Onneksi tytölläni on hyvä isä ja jonka kanssa hän viihtyy loistavasti. Lisäksi minulla on tukiverkosto johon voin aina luottaa! <3

Ilona. Kuka olen? Minne lähden ja minne menen? Mitä haluan? Mikä tekee minut onnelliseksi? Tärkeitä kysymyksiä joihin ei ole järkeviä vastauksia.

Ystävät. En ole arvostanut tarpeeksi ihmisiä ympärilläni. Olen saattanut luottaa vääriin ihmisiin ja laiminlyönyt niitä ketkä ansaitsevat ystävyyteni. Haluan kerätä ympärilleni ihmisiä, jotka ovat positiivisia ja pitävät minutkin hyvällä tuulella. Ainainen negatiivisuus on vaan niiiiiin perseestä!

Treeni ja ravinto. Valkun opit/neuvot 100%:sti käyttöön! :D Haluan kehittyä ja tulla paremmaksi, vahvemmaksi naiseksi. Haluan jäätävän kropan joku päivä ja alan tekemään töitä tosissani sen eteen.

Henkinen ja fyysinen hyvinvointi. Tämän on se kinkkisin juttu mitä en voi koskaan saavuttaa ilman, että edelliset on hoideltu! ;)  
 
 
 

 
Tästä se taas sitten lähtee! Turvavyöt kiinni ja matka jatkuu! :D

 

-Ilona-

4 kommenttia:

  1. Varmasti tärkeintä on tunnistaa itsensä, kuka olen, mitä haluan, millaisen tulevaisuuden haluan ja mitä olen valmis tekemään sen eteen. :-)

    Itselläni oli aikoinaan aivan kamala kolmenkympin kriisi. Olin vuosia aivan hukassa itseni kanssa, tuntui etten tunne itseäni yhtään. Menikin aikaa saada siitä selvää, mutta nyt olen enemmän kuin tyytyväinen. :D

    Ihanaa matkaa sinulle, minne sitten päätätkin matkasi tehdä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Aikku! <3
      Kauheeta onko mulla jatkuva kolmenkympin kriisi, vaikka ikää on jo kohta 33?! :O :P

      Tärkein asia koko prosessissa onkin löytää se oma minä, jotta voi priorisoida elämään liittyvät asiat! ;)

      Poista
  2. Hienoa kehitystä sekä fyysisesti että ajattelussa. Kaikkea hyvää kuluvalle vuodelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leena! :)
      Piiiiiitkä ja kivikkoinen matka ollaan taaperrettu, jotta ollaan tässä pisteessä! :)

      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3