Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

maanantai 26. tammikuuta 2015

Reittä ja pohjetta


Heips! Hieman valaisen nyt teille treenejäni  kuvien kera ja ajatuksiani treenien intensiteetistä.

Kun menen salille, niin tarkoitus on aina tehdä mahdollisimman onnistunut treeni. Mikä minulle sitten on onnistunut treeni? Ennen se oli oksu kurkussa, jalat katossa, pää ”pimeenä”-tunnetila. Mun oli ihan pakko vetää joka ikinen kerta täysillä ja sen voin luvata että täpöllä minä osaan vetää! ;) Olo oli useamman kerran viikossa ihan hirvee ja kotona en voinut tehdä muuta kuin syödä ja maata. Tipahdin taas tähän ”suutarin lapsella ei ole kenkiä”-moodiin, vaikka tiesin itse paremmin. (Tietystikään mitkään liikuntafysiologiset säännöt eivät voi koskettaa minua Super Ilonaa) Aika-ajoin koinkin ylirasituksen merkkejä ja olo oli vain aikasta huono. Tietysti stressillä oli osuus asiaan, mutta kyllä mua hävettää kuinka en kuunnellut itseäni tarpeeksi.

Nykyään treenaan enemmän fiiliksen mukaan. Eli jos mua väsyttää, vituttaa, heikottaa ja paperissa lukee sarjojen välinen palautuminen 1,5 min niin mä pidän niin pitkän tauon kuin hyvältä tuntuu, enkä väännä väkisin. Ja jos esim. alaselkä kipuilee selkätreenissä, niin jätän romanialaisen maven pois kokonaan, koska se tuntuu ikävimmältä mun selälle. Kuuntelen kroppaani enemmän kuin aikaisemmin ja tiedättekö mitä? Kehitys rullaa eteenpäin ihan omalla painollaan, minä voin hyvin ja olo on paljon parempi.  Asiat voi siis tehdä järkevämminkin! ;)

Jokatapauksessa valehtelisin jos väittäisin etten koskaan vedä överiksi, koska viikkoon mahtuu aina yksi överipäivä. Mä oon vähän sellanen tyyppi, että kun kulkee niin sit jumankauta tehään TÄYSILLÄ ja tuo on se ominaisuus mitä en haluakaan saada pois minusta, koska se on se juju millä niitä tuloksia tehdään.  Ei sillä ruokavaliolla ole niin iso merkitys jos se on siellä 80-90 prossan tuntumissa, jos treenit kulkee ja nehän kulkee. Tietysti järkevää on syödä mahdollisimman puhtaasti, jotta takaamme lihankasvulle optimi kasvualustan. :P
 

EtureisiEnkka. Takana kaks isoa kiekkoa + kelkka. Olisko tossa nyt 340kg? Mulle saa K&M:n treenaaja kertoa paljon tossa tarkalleen on? ;)

Painot loppui! :P



 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3