Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

perjantai 16. tammikuuta 2015

Kesä(kisa)kuntoon


Morjens! Tammikuu alkaa olemaan puolessa välissä ja tavoitteet ovat hieman kirkastuneet omassa mielessä. Mitä siis kuuluu ruokavalio-treenirintamalle?!

 Treenit. Treenaan tällä hetkellä edelleen nelijakoista ohjelmaa. Jaot mulla taitaa myöskin olla samat eli 1. Rinta-olkapää-ojentaja 2. Takareidet-pakarat 3. Selkä-hauis ja 4. Etureidet- pohkeet.  Uutuutena mullekin pompsahti  vuoroviikot eli voimaviikko ja volyymiviikko. Tulevaisuudessa saatetaan ottaa vielä yksi erityisviikko. J Volyymitreeni on pienemmillä painoilla, lyhyemmillä palautuksilla ja isommilla toistomäärillä. Voimaviikko  lyhyillä toistoilla, pitemmillä palautuksilla ja ISOILLA painoilla! :D Kaksi kertaa viikossa teen 15-20 minuutin Hiitin plus pari aeeeeroooobista.  Aamuaerot olen hetkeksi jättänyt pois, koska töissä on ollut niin paljon liikuntaa. Salien lisäksi pidän kerran viikossa yhden niska-hartiajumpan plus hieron säännöllisen epäsäännöllisesti  1-3 asiakasta. Jos en hiero ollenkaan, niin mukaan otetaan viides salitreeni eli teen ykköstreenin tuplana! ;) ”Hullu” kun olen, niin itse halusin! :P Harvemmin näin tulee kuitenkin käymään, koska yleensä hieronta-asiakkaita on jonkin verran.Treenit kulkevat todella hyvin ja ne ovatkin olleet minun pelastus tässä työn ja vapaa-ajan pyörityksessä. Stressin poistajana salitreeni on vaan niin lyömätön. ;)

 Syömiset. Tarkoituksena olisi siis noudattaa ruokavaliota viikolla 90%:sti, lauantaisin vapaa päivä ja su aika hyvin! ;) Kaloreita mulle tulis jos söisin kaiken noin 2500-3000 arkena ja lauantaisin veikkaisin +4000. Ateriamäärät ovat samat eli aamupala, välipala 1, lounas, välipala 1, päivällinen ja iltapala. Tähän päälle treenijuoma, palkkari banaaneineen eli ruokaa tulee. Täytyy myöntää, että vaikeeta syödä kaikkee! :O Ruokaa on ihan hitokseen. Parhaani yritän, muuta en voi. Homma on alkanut rullaamaan paremmin, mutta parannettavaa on edelleen( mun tapauksessa AINA on parannettavaa). Täytyy yrittää syödä vaan enemmän!!! Mun hiilarimääriä on nostettu ja tarkoituksena olisi saada kroppa toimimaan optimaalisesti mahdollisimman isoilla kaloreilla.

 Ulkonäkö/Paino. Tää on se vaikee juttu, varsinkin kun EI SAA ENÄÄ LAIHUTTAA!! Tosi omituista, ku vyötärö pienenee ja paidat kiristää hartioista. Tälleen naisena mä en oikein osaa suhtautua tohon selän järkyttävään kasvamiseen kunnolla. Kui  iso siitä voi oikein tulla? :D Mä painiskelen aika-ajoin mun oman ihanneminämielikuvan kanssa ja siinä, että mahdollisesti kisaan sarjassa missä naiset on vaan aikasta isoja!!! :O Tavallaan mä haluan olla iso, mutta sit kuitenkaan en! Omituista! Paino mulla seilaa 76-77 kilon väliä ja sitä on tehnyt viimeiset neljä kuukautta. Painoa ei tuijoteta, mutta henkilökohtaisesti mä en ainakaan halua, että se nousee överi-isoksi. Jos paino nousis, niin sit sais jäädä vähemmälle överilauantait! ;) Mut eipä se tosta nouse, koska ei ole noussut aikaisemminkaan! J

 Entäs ne kisat? Mun pitäis päättää mahdollinen sarja viimeistään huhtikuun 2015 lopulla ja sitten lyötäisiin myös kisa-ajankohta lukkoon. :O Mä meen katsomaan Fitness Classicia, niin josko sieltä saisin jonkun ajatuksenpoikasen itselleni. Viikon päästä koittaa taas Fitfarmin pt-päivät ja piipahdus toimistolla! ;) Sitä odotellessa! :D

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3