Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

torstai 16. lokakuuta 2014

Minäkuva



Olen jo jonkin aikaa tapellut itseni ja ajatusteni kanssa tämän asian tiimoilta ja haluan sen nyt jakaa teille. Tätä on varsin vaikea ulkopuolisen ymmärtää tai tajuta ellei ole itse kokenut samaa tai joku voi pitää mua ihan ääliönä idiottina ku kehtaankin ajatella näin MUTTA mun olo tuntuu välillä LÄSKILTÄ, ISOLTA, EPÄSOPIVALTA, INOHTTAVALTA!!! Ei kivalta! :/   Sit ku mä nään jonkun kuvan itestäni, niin oon ihan et WTF oonko tuossa minä. Ilona, joka näkyy kuvista on eri Ilona jonka minä näen peilistä.  Asiaa ei yhtään auta se, että mun keskivartalo on lösähtäny ku siinä on ylimääräistä nahkaa ja sekin aiheuttaa kunnon ulkonäköpaineita.  Minä tiedän, että  se on löysää nahkaa ja kuuluu asiaan varsinkin kun rasvaa on lähtenyt mutta se ei estä mun olo tuntumasta ikävältä. Kuten tiedätte tunteet vyöryvät monesti järjen yli! Mun tapauksessa hyökyaallon lailla. :D
En tunne kyseistä henkilöä! :O
Harrastuksena tämä on varsin kummallinen. Sinä et koskaan ole ”valmis”, aina on jotain parannettavaa.  Kuntotsekeissä juostaan ja haaveillaan kisoista (jos haaveillaan) ja syödään puhtaasti. Varsinkin tuo puhtaasti syöminen menee monella ihan liiallisuuksiiin. Toki on ok syödä bodyruokaa 24/7, jos sen kokee itselleen 100 %:sen oikeaksi.  Mutta entäs ne, jotka oksennusta pidellen vääntävät rahkaa, kanaa ja parsakaalta päivästä toiseen, kokevat mielipahaa repsahduksista ja masistelevat kun kaikki ei mene tismalleen listan mukaan?  Minun mielipiteeni on se, että henkilö joka  kokee itsensä epäonnistujaksi, koska ei pysty noudattamaan ohjeita olisi syytä miettiä koko homman järkevyyttä ennen kuin aiheuttaa itselleen jonkin lähtemättömän ongelman lue. SYÖMISHÄIRIÖN.  Vastaus kysymykseen:  Onko fitness oikeutettu syömishäiriö? Henkilöstä riippuen KYLLÄ!!! Ei kaikilla, mutta osalla juuri näin asia valitettavasti on.  :/ Ei tarvitse paljoakaan selailla blogeja, niin voisin pistää monen puolesta paljon rahaa likoon syömishäiriön puolesta.  Periaatteessa kyseenalaistan koko touhun. Jos olet syömishäiröinen/itsetutunto-ongelmainen, voit pahentaa ongelmiasi. Mäki olen edelleen siellä riskirajalla ainakin jos puhutaan mahdollisesta kisadieetistä. En ole lähtemässä siihen ellei pää ole kunnossa ja sitä se ei vielä ole. Ihan fakta!!!!

Katselin viikonloppuna kuvia Sm-kisoista ja musta tuntuu/tai ei tunnu/en tiedä ettei tuo women’s Physique olekaan mun juttu. Ne naiset on mun makuun liian lihaksikkaita tai osa naisista. Mun oma kroppaihanne on se BF, niin miks mä treenaisin monta vuotta saavuttaakseni jotain sellaista, joka ei tue minun omaa minäkuvaa??? Ihan tyhmää! J Mä tiedän, että mun valmentaja näkis mut siellä ja mun rakenne tukee kyseistä lajia, mut ei voi mitään.. Mä myös tiedän, et mun rakenne ei oo paras mahdollinen BF:ään, mutta So WHAT? Itseäni vartenhan mä tätä teen, en valmentajaa (joka on muuten edelleen ihqu)  :D Toisaalta pitää pitää mielessä, että Ilona on tuuliviiri, jonka mieli saattaa muuttua. :) Ehkä mä eheydyn ja muutan mieltäni?! :) Pystyispä joku näyttään kuvan kuin iso mun pitäis oikeesti olla, niin sit tietäisin mitä mä oikeesti haluan! :)) Kuten tämäkin kappale osoittaa, olen ihan kujalla asian suhteen, ku mieli muuttuu jo kirjoittaessa. :D
Tiina Kasvi SM 2 Women's Physiquessa  :D. Kaunis nainen! :))
Mä aloitin tämän projektin itseäni varten ja matkalla hullaannuin ja sokeuduin jatkuville kehuille ja kehittymiselle, unohdin sen päämäärään, Ilonan IKIoman tavoitteen mitä kohti taplata. Ehkä siksi syömiset on ollut hakusessa?!  Suoraan sanoen en ole uskaltanut syödä kunnolla, koska pelkään kasvani liian isoksi.  Sit oon vedellyt paskaa!! :P Yeah! Tosi järkevää! :D Ai niin kävin puntarilla. Painoa tullut 3 kiloa alimpaan eli tod.näk.ei paljoakaan ehtaa läskiä, koska alin paino on mitattu eron ja syömättömyyden aikoihin, joten NOU HÄTÄ! :D Kyl tää tästä… Ihmeellistä etten ole lihonut, vaikka kalsut on paukkuillu pahimmillaan siellä reilusti +3000... :)

Mitä meinaan tehdä asialle? Tänään tapaan Samulin ja puhun hänelle asiasta. Lisäksi yritän jatkossa ottaa enemmän aikaa itselleni ettei elämäni olisi jatkuvaa edestakaisin juoksemista. Muuten mieli jää jälkeen ja se on taas itselle alamäen alku.  Mun täytyy vaan ottaa se aika itselleni, väkisin. Tehdä itsestäni vahva nainen____ viimeinkin.

Nainen,  joka pystyy vaikka mihin! ;)
 
-Ilona <3-

 Päivän kunto



 

2 kommenttia:

  1. Hyvältä näyttää vaikka painoa tullutkin muutama kilo. Samuli saattoi olla eri mieltä, mutta hän katsookin varmaan eri värisillä laseilla kuin meikäläinen. ;-)

    Millainen kroppa kuuluu bodyfitneksessä olla? Jos vaikka itsekkin sit joskus.. :D
    Fysiikkaan tarvitaan varmaan vuosien työ, ainakin jos Kaisaakin katsoo niin hyvän näköinen kuin mikä ja silti lihasta hankkii lisää. Ei olis kyllä mun juttuni, luulenpa niin. :D

    VastaaPoista
  2. BF:ssä pitää olla tosi leveet/lihaksikkaat hartiat ja iso selkä. Lisäksi kapea vyötärö, jotta saadaan x-malli kroppaan.. Mun luusto on lähtökohtaisesti liian iso ja mulla pitäis olla tosi paljon lihaa yläkropassa, jotta luodaan illuusio x-kropasta. Mulla ei oo kapee vyötärö! :D

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3