Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

tiistai 15. heinäkuuta 2014

Lipsuileva loma

Se on moro! :)

Kuten otsikko kertookin täällä Pohojois-Pohojanmaalla ei oikein nyt syömingit ihan natsaa. :D Pikkasen tulee ohi syötyä, tänään meni OHI oikein hehtaaritykillä! :P Päivälliseksi nimittäin päätettiin hakea punaviiniä ja jälkkäriksi daimkakkua (mousse on vaan niiiin hyvää). Mä myönnän,et alan olemaan jo aika tyytyväinen itteeni, joten ihan oikeesti tosi vaikeeta syödä sitä perus bodarisafkaa varsinkin näin lomalla. Hattua nostan teille, jotka sen tekevät. Ihan oikeasti. Itse mä en näytä siihen pystyvän. En tiedä onko henkistä vaikutusta sillä tiedolla, et Samuli on myös lomalla. :P Nimittäin viimeksikin kun se lomaili mun syömiset kusi totaalisesti. :P Voi että pitääkö mun tunnustaa sille nää mun lipsuilut?! IIIIK!!!

Toinen asia mikä vaikuttaa tällä hetkellä syömisin on se, että mun salikehitys on näitten lipsumisten myötä lähtenyt räjähdysmäisesti nousuun ja lihaserottuvuus on parantunut. Eli ei kauheesti auta pysymään ns. ruodussa. :O Karu arki koittaa kuitenkin perjantaina jolloin ajattelin piipahtaa puntarilla. Jos paino näyttää pahalta, niin uskon saavani siitä sysäyksen niskaperseotteelle. En mä tässä lihotakaan halua! :O Eli jos paino on pahasti plussan puolella, niin sit vapaa-ateriat jää pois loppuvalmennuksen ajaksi. Jos paino ei ole heilahtanut minnekään, niin sitten varmaan raportoin Samulille mun tekosista, kerron kehityksestä ja kysyn MITÄS NY? ;) Perjantai näyttää... :D

Vaikka ruokavalio ei olekaan ollut niin justiinsa, niin treenit olen tehnyt kaikki ja vähän extraakin. Tällä hetkellä ohjelmassa on viis salia, viis aamuaeroa, kaks hiittiä ja yks toiminnallinen treeni eli kuten huomaatte pikkasen ohi syömisen ei pitäis kauheesti painoo nostaa. Kulutus on tällä hetkellä aika kova.. Koska en ole töissä, niin pystyn treenaamaan noin paljon. Syksyllä sitten katsotaan tilanne uudestaan. Treeneihin tietysti tulee lisäksi perushäröily perheen kanssa.  Tein muuten aamuaeron jobolla. :P Legendaarista. Pikkasen porukka kattoi, ku mä painoin tuolla maalla menemään.. :D

Mun "ritariässä"!






Salilla ollaan käyty "paikallisessa" mestassa ja se ei ole oikein ollut ihan mun makuun. Ihan liian täynnä laitteita ja laitteiden liikeradat hassuja. Vapaita painoja ei oikeen ole tarpeeksi ja ilmastointi on vähän plääh... No mutta sali ajoi tarkoituksensa ja sain tehtyä pari oikein hyvää treeniä siellä... Plussana viereinen uimahalli mihin pääsi samaan hintaan! :)

Salilla oli "pikkasen" laitteita! :O
Hieman väsy takareisi-pakaratreenin jälkimainingeissa! :P


Täytyy sanoa, että mä oon tällä hetkellä tosi onnellinen ja tykkään olla kropassani. Musta tuntuu etten enää elä sitku-elämää vaan viimeinkin osaan elää tässä ja nyt. Ihanaa!!! <3 Kaikki kehitys on vaan kuorrutetta kakun päälle. :D Odotan ihan täpinöissäni mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Ai niin.. Elokuun lopussa meiän poppoo lentää Mallorcalle Playa de Palmaan viikoksi All inclusive-hotelliin. Voin jo etukäteen kertoa, että riippumatta olenko valmennuksessa vai en, niin tuolla reissulla syön ja elän miten haluan! ;) Mä en vaan tajua kuka jaksaa noudattaa jotain dieettiä etelänmatkalla!? (Kisadieetti erikseen, mut mun mielestä se on ihan pöhlöä) Mä en pystyis siihen IKINÄ, mut olenkin kermaperse ja onneksi mun ei ole pakko! :P Nih!

-Ilona-
 

 








 

4 kommenttia:

  1. Joko olet miettinyt mitä valmennuksen suhteen teet? Jatkatko vai pidätkö taukoa? Itellä kriisiä pukkaa vaikka valmennus loppuu vasta maaliskuussa :D

    Ihanat maisemat sulla, nauti niistä ja perheesi kanssa olemisesta. Lomalla kuuluukin nauttia ruoasta, tiukistella ehtii lopun vuotta jos tarvetta. :D

    VastaaPoista
  2. Voi kuule! Tällä hetkellä ei mee päivääkään ettenkö miettis mitä teen! :O
    Mua houkuttais jatkaa Samulin kans, koska viimeinkin luotan häneen kunnolla ja kyllä hänen treeninsä on vaan lyömättömän loistavat/toimivat/tehokkaat/ihanat mun makuun. Sitä en tiedä, et onko mahdollista jatkaa muulla tavoin kuin Fitfarmin valmennuksessa. Samulihan mm.tekee K&M:n asiakkaille ohjelmia. Mulle saattais riittää ihan perus ohjelman päivityskin kolmen kuukauden välein. Toisaalta mun liikunnat lisääntyy syksyllä, niin silloin on kiva ku voi kysyä noita syömisjuttuja...

    Mutta... Mua mietityttää tuo tietty ehdottumuus mitä hän edustaa, et onko se mua varten OIKEESTI! Ja sit taas tiedän, että jossain vaiheessa se on vaan välttämätön paha, jos haluaa kehittyä tietyn pisteen yli.

    Eihän sitä tiedä,vaikka hän pistää mut pihalle ku en voi pilkulleen noudattaa hänen ohjeitaan! :P

    Eniten mua tökkii...noh! Tiedät kyllä! ;) Ei VALMENTAJA, EI PT VAAN... :D

    Mä en usko, et pärjäisin yksin. Todennäköisesti söisin taas ihan liian vähän, niin ei sekään ole kivaa... Soppari loppuu 11.8,niin voisin pitää elokuun taukoa ja jatkaa syyskuussa mut onkohan sekään mahdollista, jos haluaa sen alennetun sopparin!?? En tiedä!! ÄÄÄK!!

    Tapaan Samulin parin viikon päästä, niin jos jotain päätöksiä voisin tehdä sen jälkeen... No mutta nyt naatitaan kesästä! B)

    VastaaPoista
  3. Kuinka hiton paljon meinaat syksyllä liikkua jos ne vielä lisääntyy? Vai sisältääkö ne duuni jutskat myös?

    Mä miettinyt kans että pitäis sitten taukoa ja vetäis happea hetken itsekseen, katsois miten pärjää. Mutta edullisempaa hintaa ei saa jos ei jatka heti putkeen. :/

    Ja mulla todnäk silloin vaihtuis valmentaja, nykyinen ei ota enää uusia asiakkaita. Eli jos lähtisin, pääsisinkö hänelle enää takaisin ja olisiko se sitten hyvä vai huono asia, en tiedä.

    Mutta vielä on kesää jäljellä, nauti siitä ja jutskataan asiasta lisää lauantaina. :D

    VastaaPoista
  4. Juu lasken työn mukaan ja itseasiassa päätyö se on mikä tulee fyysisemmäksi. ;)

    Sullakin on tossa selvästi miettimistä. Tavallan sitä vois itekin duunailla näitä juttuja, mut toisaalta sitä tarttee sen "valvovan silmän". Ainakin minä tarvitsen! :D Ei varmaan ole yllätys, ku lukee mun duunailuja! :P

    Lauantaina jutskaillaan! :D Kiva nähdä!

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3