Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Piilovalmennuksessa

Hei! alkuun täytyy todeta, että vaikka olen iltalehden testin mukaan superonnellinen :) , niin mua silti ärsyttää muuan asia. Itseasiassa mua ärsyttää useampikin asia, mutta tänään paneudun tähän. Ihmisten jatkuva omien syömisten/elintapojen selittely.




Jatkuvasti törmään siihen, että kun ihmiset kuulevat valmennuksestani he alkavat selittelemään omaa elämäänsä ja syömisiään. Esimerkiksi olin hiuksia leikkauttamassa tällä viikolla ja kerroin rehellisesti mitä nyt teen ja kenen valmennuksessa olen. Sainkin sitten puhua ýli puolet ajasta valmennuksesta, mikä silloin tällöin on ihan ok,mut ei aina jaksais. Olis joskus kiva puhua muustakin, vaikka kesäsuunnitelmista. kampaajalla käynti oli mun irtautuminen  fittttttttneksssssestä, mutta en onnistunut. Höh!!!

Kyllä mä ymmärrän, että ihmisiä kiinnostaa tää homma ja ne haluaa tietää kaiken mahdollisen. Eikä tuntematon kampaaja voi tietää että mä joudun selittelemään näitä asioita koko ajan uudestaan. Hyvää hän tarkoitti kyseilyillään. Välillä vaan turhauttaa koko homma.

No entäs sitten tutut? Osa mut tuntevista ei puhua pukahda valmennuksesta, ihan ok ei tarttekaan ja osa kovasti puolustelee omia elintapojaan. Syitä liikkumattomuudelle, syitä epäterveellisesti syömiselle ja juomiselle. Mä sanon nyt niin, että tulee kaikkien tietoon. Ei mua haittaa, vaikka ympärillä olevat eläisivät ihan päin v****a! Se on heidän elämänsä. Mä en arvota ystäviäni/tuttujani heidän elintapojensa mukaan ja kaikkihan syö ihan miten haluavat.

Mun tavoitteet on kuitenkin nykyään ihan eri tasolla kuin perus laihduttajan, niin mun on PAKKO syödä näin. Jos mä haluan lihasmassaa kasvattaa ja samalla rasvamassaa pienemmäksi, niin ainoa tie on puhdas syöminen. Se on karu totuus. Siksi minä en voi ottaa sitä tarjottua kakkupalaa töissä! :) Kakkupala ei pilaa lihasmassan kasvatusta, mutta mun tapauksessa se on nälänhallinnan kannalta tosi huono juttu.
Tarkoitan tällä siis sitä, että kun multa on kysytty milloin alan syömään normaalisti, niin tää on sitä normaalia syömistä. Mä en ole lopettamassa tätä. Mulla on kuitenkin nyt pieni kipinä kisailuun,niin hommia täytyy tehdä valtavasti, jotta pääsen siihen kondikseen mitä tarvitaan. Herkut ja kaakut ei vaan kuulu siihen pakettiin, paitsi vapaasyöntiaterialla. :)

Palatakseni otsikkoon, musta tuntuu et en enää kauheesti mainostele valmennusta ellei kysytä. Eli piilottelen itseäni, jotta jatkossa pääsen nauttimaan fittttnessssvapaasta kampaajalla käynnistä ja muista jutuista ilman jatkuvaa syömisten ja liikuntojen analysointia. :P

Tää kaikki on kaikella rakkaudella sanottua ja vapaata tajunnanvirtaa! Olkaa onnellisia omia itsejänne ja tehkää omat juttunne! <3

-Ilona-





6 kommenttia:

  1. you go girl :) samoi fiiliksiä täällä päin välillä.

    VastaaPoista
  2. Voin vaan kuivitella! :P

    Mielenkiintoista nähdä mitä tulevaisuus tuo tulllessaan, kun ihmiset alkaa tajuamaan ettei tää olekaan mikään puolen vuoden kuuri! :D

    VastaaPoista
  3. Tänään koulutuksessa tarjolla korvapuustia. Jokainen muu otti paitsi minä, fine. Mutta kun myöhemmin otin omat riisikakut ja härpäkkeet päälle niin sain (ehkä vaan luulen) närkästyneitä katseita osakseni. Ja kaikki oli kuitenkin työkavereita keiden kanssa teen koko aika töitä ja varmasti tietävät mun tavat syödä.

    Joudun jatkuvasti selittelemään ruokailujani kuten ennen juomattomuuttani. Ihmisiä tuntuu kovasti aina kiinnostavan mun tavat elää. Omituista :D

    VastaaPoista
  4. Mä nään hyvinkin elävästi sut siellä kakkujes kanssa! :D

    Tuo on kyllä jännä juttu, et on ok syödä 300-400 kalsun pulla, mut sun riisikakut herättää ihmetystä! ;)

    ps. Vyö tuli tänään postissa! Kiitos! :))))

    VastaaPoista
  5. Jep! Se on kovasti muita kiinnostava seikka, se muiden syöminen. Töissä minua ihmetellään, kun en ota suklaata tai pullaa. Seuraavaksi kommentoidaan, että syön liian vähän, mutta jo seuraavaksi, että miten voin syödä noin usein. Niinpä! Kun syö oikein ja riittävän usein, olokin on sen mukainen.

    Mutta eletään me sillä tavalla, että on hyvä olla, eikä välitä muiden kommenteista!

    http://liikunnaniloa1.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä juuri! :) Minä syön kuulemma kuin hevonen! :D

      Mä pelkään, et tää tulee vaan pahenemaan syksyllä. :O

      Mukavaa loppuviikkoa sinulle! :)



      Poista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3