Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 4. toukokuuta 2014

Vauhti kiihtyy

Wuhuu! Kevennetty viikko on ohi!!!! Mä kysyin eilen nätisti, et saisko tänään jo treenata. Mun tapauksessa ei nyt oo niin väliä,et onko kevyt viikko kuus vai seitsemän päivää. Ei homma kuiteskaan ihan putkeen menny! :P Lupa tuli, hurraaa!!!! Heti pinkaisin salille tekemään olkapäät-ojentajat-rinta-treenin ja päälle 15 minsan Hiit crossarilla ja oi että ku kulki hyvin! :)) Mun teki mieli hypähdellä keijukaismaisesti sarjojen välillä, niin hyvä olo mulla oli. Olis muuten ollu aika näky! :)

Huomisesta lähtien yks mun viikon treeni tulee olemaan kahvakuula. Sain houkuteltua ystävän messiin (terkkuja Hollolaan), joten kivaa tulee olemaan. Ihanaa yhdistää treeni ja ystävyys. Mulla on ollut välillä hirveitä tunnontuskia, ku muu sosiaalinen elämä on jäänyt hunningolle. Aika ei ole vain riittänyt jokaiselle! :/
Nyt on kiva turista ennen ja jälkeen treenin,niin tulee kuulumisetkin vaihdettua samalla. Mikä parasta, meillä on vain vuoden ikäerolla olevat lapset (jotka tulevat toimeen ihan älyttömän hyvin) ja he pääsevät samalla leikkimään toistensa kanssa lapsiparkissa. WinWin-tilanne! :D

Olettekos muuten lukeneet facebookista äidistä, joka urheili neljä kertaa viikossa salilla tunnin kerrallaan ja josta tehtiin lastensuojeluilmoitus??? Joku huolestunut lue.elämäänsä tympääntynyt kansalainen oli kovin ahdistunut siitä jääkö äidin lapset heitteille?!! Mun mielestä (anteeks nyt vaan) ihan jäätävää typeryyttä tollanen. Lapsista tehdään muutenkin ihan liian vähän lastensuojeluilmoituksia. Vanhemmat saa ryypätä, käyttää huumeita, pahoinpidellä ym. MUTTA KUKAAN EI TEE MITÄÄN!! Auta armias, ku äiti pitää itsestää huolen ja lähtee salille. Silloin on ehdottomasti ilmoituksen paikka!!!!!

Asia kuohuttaa minuakin syvästi, koska itse koen olevani parempi äiti tällä hetkellä. Jaksan perusarkea paremmin kuin ennen ja saliaika ei aina edes ole pois lapseltani koska voin ottaa hänet mukaani. Salissa missä minä käyn "lapsiparkki" on salin nurkassa oleva avoin tila mistä lapseni näkee minut koko ajan ja hän rakastaa olla siinä koska pääsee leikkimään muiden lasten kanssa. Samaten lapsiparkin "hoitotäti" on aina sama ja tosi mukava, joten siinäkään ei tule ylimääräistä stressiä lapselle. Minä ainakin kannustan vanhempia lähtemään liikkumaan ja ottamaan lapset mahdollisuuksien mukaan menoon! :)))) Miten muuten lapsi oppisi liikunnallisen ja terveen elämäntavan? ;)

Asiasta kukkaruukkuun.. Salin jälkeen kävin ostamassa treenivaatteita. Kattokaa mitä kivaa löysin. Housuja olen jonkin aikaa metsästänyt ja nyt ne löysin KOKOA M! ;)

Muisk! <3

-Ilona-


2 kommenttia:

  1. Mä olen ihan samaa mieltä siun kanssa tuosta liikunnan ja äitiyden yhdistämisestä. Mullakin on pieniä lapsia ja en mä kestäisi tätä ainaista arkea, jos mulla ei olisi noita neljää kertaa viikossa, jolloin pääsen hikoilemaan kaiken vitutuksen salille.

    Kyllähän se niin on, että aina, jos oma huoli herää, pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, mutta rajansa kaikella. Pitäisi järki säilyttää päässä...

    Vähän kadehdin tuota teidän salin lapsiparkkia. Meillä ei sellaista ole ja olen kaivannut sitä niin paljon.

    Mutta hyviä treenejä!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! :D Hyviä treenejä itsellesikin! ;)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3