Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

torstai 29. toukokuuta 2014

Uudet suunnitelmat

Nyt hymyilyttää! :)

Enpä olis uskonut, että tämä päivä tulee näin pian! Painolla ei ole enää mitään väliä, ainoastaan sillä miltä näytän eli mahdollisimman kireeltä. Nyt lähdetään takomaan lihaa ja tehdään muijasta vieläkin lihaksikkaampi ja rasvattomampi. :D Kuulostaako suunnitelmalta? :)

Meillä oli Samulin kanssa hyvät keskustelut. Mä kerroin ajatuksiani syömisistä, motivaation puutteesta ja tästä tyhjyyden tunteesta mitä (järkevän)suunnitelman puuttuminen aiheuttaa. Puhuttiin peilisokeudesta ja siitä miten ns.ammattilaisetkin siihen sortuu. Kuulemma tavoitepainon asettaminen on lähtökohtaisestikin kyseenalaista ellei ylipainoa ole selkeesti liikaa. Minullehan tavoitepaino aluksi asetettiin, koska ITSE sitä halusin. Enää ei ole tavoitepainoa, vaan tietty kropan kireys 11.8 mennessä jolloin tämä valmennus loppuu (kyllähän se myös jotenkin jatkuu). Itseasiassa nyt on päinvastainen tilanne. Uuden ohjelman myötä mun täytyy tarkkailla ettei paino tipu liikaa, koska piffiä aletaan nyt tekemään samalla kun rasvaa edelleen lähtee. Ihan uutta mulle! :O

Samulin sanoin mun kehitys on ollut helvetin hyvää ja lihasta on tullut vaikka lähtökohtaisesti treeni suunniteltiin painonpudotukseen. Mielenkiintoista nähdä mitä nyt tapahtuu, koska ohjelma tähtää puhtaasti lihasten kasvatukseen. :)

Treeniohjelma tulee olemaan nelijakoinen ja aika brutaali (siitä mä tykkään) ja aerobisia vähennetään hieman. Lisäksi teen yhden toiminnallisen treenin viikossa plus pari Hiittiä. Siistii!!! Syömiset pysyy samana ainakin aluksi PAITSI.... Tattadaaaaa! Saan yhden vapaan aterian viikkoon. Eli saan vetää vaikka kolmen ruokalajin illallisen jälkkäreineen kerran viikossa tai kaksi litraa jäätelöö,  ison kasan karkkiii tai ihan mitä vaan, jos siltä tuntuu. :P Tällä pidetään mun pää mukana projektissa ja pystyn ylläpitämään muuten puhdasta syömistä. :)
Voitte kuvitella mikä fiilis. Ihanaa! Fooooood! Sweets! Arnoldsin donitseja, toffeesuklaata.. Omnomnomnom!!!

Puhetta oli myös kisaamisesta ja Samuli näkis mut yllättäen Women's Physiquessa! :O . Jos haluaisin treenata huippukuntoon, niin siihen sais varata 3-5 vuotta! Alla oleva muidu on sarjan kisaaja. Ei paha! ;)
Mutta en mä nyt ole päättänyt kisata, mutta sanotaanko nyt niin että treenaan silleen et halutessani voisin tehdä sen! ;) Välietappina on 11.8. Tämän proggiksen päätös jolloin pääsen keikistelemään vähissä vaatteissa/biksuissa ja tsekataan kunto! :O


Lähde Google. Onko tämä SE tavoite joskus???


Olotila on hyvä, helpottunut, motivoitunut. Mä luulen, että tästä tulee oikein hyvä kesä! <3
Loppuun vielä mun suuri ylpeydenaihe. Käsi! <3 PALATAAN!!!   :))))))



6 kommenttia:

  1. hei vähän hienoa :) lavalle vaan ;) :D

    VastaaPoista
  2. Noh! Noh! Rauhoituhan! ;) Ei vaan... Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan... On kyllä niin siistiä, ku kuviot muuttu näin totaalisesti. Mun tapauksessa laihduttaminen on NYT KYLLÄ SO LAST SEASON! :D

    VastaaPoista
  3. Hyvähyvähyvä!! :D mähän sanoin, että ala takoo sitä pihviä ja nyt sit alat, mä tiesin :D

    Mullahan on koko aika ollut tavoitteena tiivistyä eli rasvaa pois ja lihasta tilalle. En ole mitenkään miinuskaloreilla mutta en plussallakaan. Painoa tippunut sen 3-4kg ja senttejä lähtenyt hitosti. Ja mun lihakset, ne alkaa näkyyn ja kehittymään, Aikas kiva katsella salilla itseään kun tekee jotain, lihakset alkaa erottumaan. :D

    Montako aerobista sulla on ja minkä pituisia? Jännä miten erilaisia valkut ovat, mulla ei ole ollut kuin yksi päivä koko 8kk ajan jolloin saan syödä vapaammin ja se oli jouluaatto. Ei puhettakaan kerran viikossa olevasta "syö mitä haluat" ateriasta. Ehkä se vähän kiristääkin päätäni. Pitäneekin jutella valkun kanssa. :-)

    Mutta hyvältä kuulostaa suunnitelmasi ja nyt vaan tavoitetta kohden, sä pystyt kyllä siihen. :D Tsemppiä!!

    VastaaPoista
  4. Oi kiitos Aikkuseni! :)

    Mulla itseasiassa on hitokseen treeniä uudessa ohjelmassa! :) Neljä salia, yks toiminnallinen treeni, 1-2 aamuaeroa (nää väheni yhdellä) ja kaks salitreenin jälkeistä 15-20min kestävää Hiittiä! Tähän päälle omat työt ja pari hierontaa viikkoon, niin tietää tehneensä jotakin! :)

    On se juu jännä tää valkkujen erilaisuus.. Mitähän Kaisa sanois, jos sanoisit et ku ILONAKI SAA! :P Tietysti mulla on aika vähän hiilareita viikolla ja kalorit miinuksella kans, niin ähmintä buustaa aineenvaihduntaa. Ohje oli kuitenkin, niin et lapanen ei saa mennä hukkaan! ;)

    Hienoa, et sullakin homma toimii.. Kysäsehän vapaa-ateria mahdollisuutta ja vaadi ainakin perusteluita jos et saa. Sulla ei oo ylipainoa, niin en ymmärä miks pitäis olla ilman! :O

    VastaaPoista
  5. Moikka Ilona! Olipa kiva löytää sun blogisi, olen sitä tässä aamun mittaan lueskellut (klikkimittari näyttää tasan 15000). Ihan kaikkia tekstejä en ole vielä kahlannut läpi, mutta aion kyllä lukea :) Olen itse aloittanut pt-valmennuksessa 2 kuukautta sitten ja erittäin innoissani "uudesta elämästäni". Jos ehdit, jaksat ja viitsit, niin piipahda toki tsekkaamassa mun muutosta marisight.blogspot.fi

    Aurinkoista kesää, oli sää sitten minkälainen tahansa! Ja treeni-iloa! :)

    VastaaPoista
  6. Oi kiitos tsempeistä! <3
    Oletko sinäkin Fitfarmin valmennuksessa vai jonkun muun?
    Käyn toki tsekkaamassa blogisi. :)

    Treeni-iloa sinullekin! :D

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3