Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

lauantai 26. huhtikuuta 2014

RIPSIENPIDENNYKSET

Noniin.. Viimeinkin pääsen lupaamaani aiheeseen eli ripsipostaukseen. Kuten innokkaat lukijat tietävät, mulla on ripsienpidennykset. Nämä nykyiset ovat olleet mulla viime marras-joulukuusta lähtien.

 Ensimmäiset pidennykset otin Tallinnassa kolmikymppisiä varten ja sen jälkeen olen ollut niissä "kiinni" enemmän ja vähemmän. :D Pidän välillä taukoa, koska yritän säästää ja sit on pakko taas laitattaa. Ekan laiton olen aina onnistunut tekemään "halvalla" eli juoksen ripsitarjousten perässä. :P

Tällä hetkellä mulla on maailman johtavin ripsienpidennysmerkki eli  Xtreme Lashes joihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Minulla on ollut myös muita merkkejä ja tämän koen itselleni parhaimmaksi. Ripset pysyvät parhaiten ja ovat mulle sopivimmat näin ulkonäönkin puolesta.

 
Liikunnanohjaajan työssä pidennykset ovat osoittautuneet vallan loistaviksi. Minä hikoilen ihan älyttömästi ja aikaisemmin ongelmana oli valuva ripsiväri ja siitä johtuva silmien punoitus ja ärtyneisyys. En ole koskaan tykännyt käyttää vedenkestävää ripsaria, koska se on niin vaikea saada pois mun ripsistä (kyllä kokeilin aika montaa merkkiä) + kova hankaaminen ärsyttää herkkiä silmiäni. Haluan kuitenkin olla ns.huoliteltu ja pidennykset takaavat sen. Näytän aina kohtalaisen huolitellulta. Aamuisin meikkaan aika kevyesti, jotta töihin lähtö olisi nopeaa. Joo minä myöhästelijä!

 Paljonko maksaa?

Ripsien eka laitto maksaa 85-150 egee riippuen paikasta. Eka laitto kestää noin kaksi tuntia. EI MISSÄÄN NIMESSÄ kannata mennä paikkaan, joka mainostaa ekan laiton kestävän tunnin. Tässä tapauksessa ripsiin laitetaan"tupsuja", jotka pilaavat omat ripset. Eli kannattaa varmistaa laittajalta miten työ tehdään. Oikeaoppisesti ripset pitäisi kiinnittää yksi kerrallaan eli yksi ripsi yhteen omaan ripseen. Tällä tavalla varmistetaan omien ripsien säilyminen. Ripset tippuvat samalla kun oma ripsi saavuttaa kasvukautensa päätepisteen. Tämäkin on yksilöllistä. Normaali huoltoväli on 4-6 vkoa. Huolto maksaa 50-70 egee pääsääntöisesti. Minä huollan neljän viikon välein.


Mitä laiton/huollon jälkeen?

 Teksti lainattu TÄÄLTÄ
  • Ensimmäisten 48 tunnin aikana: Vältä ripsien kastumista, jotta liima ehtii kuivua läpikotaisin.
  • Vältä: suihkua, silmien pesua, saunaa, höyrysaunaa, kylpemistä, uimista, silmämeikin käyttöä, voiteiden käyttöä silmien alueelle,  piilolinssinesteitä, hikistä liikuntaa, silmien ylimääräistä koskettelua.
  • Suositellaan selällään nukkumista ensimmäisenä yönä, etteivät ripsesi sotkeennu kuivumisen aikana.
  • Harjaa ripset ripsiharjalla aamuisin erotellaksesi ripset.
  • Pidä käynnit saunassa minimissä, koska alituinen kuumuus ja höyry voi aiheuttaa liimasiteen heikkenemisen.
  • Vältä mekaanisia ripsen taivuttajia, sillä ne voivat katkaista ripset.
  • Älä käytä öljypohjaisia silmämeikin poistoaineita, koska öljy liuottaa liiman.
  • Käytä sen sijaan vettä, geelimäistä puhdistusainetta tai ripsille kehitettyä silmämeikin poistoainetta poistaaksesi varovasti meikin silmien ympäriltä.
  • Älä käytä vanupalloja tai -lappuja, koska niiden kuidut voivat tarttua ripsien sidoskohtaan.
  • Ripsivärin käyttö ei ole tarpeen, mutta halutessasi vielä näyttävämmän lopputuloksen, voit käyttää ripsille kehitettyä ripsiväriä.
  • Ole varovainen, äläkä hiero silmiäsi liiallisesti.
  • Silmäripsien normaali kasvukausi on n.60-90 päivää, joten 2-4 viikon välein tarvitaan täydennystä korvaamaan pudonneet ripset.
  • Ripsipidennysten pysyvyys on hyvin yksilöllistä, se riippuu monesta tekijästä. 100%:sta takuuta ei ole.
  • MUISTA 48 tunnin ohje!
Itse harjaan ripset tällä aamuisin ja iltaisin:
 Ja käytän allaolevaa mascaraa juhlissa saadakseni vieläkin näyttävämmät ripset+silloin kun on viimenen viikko menossa ennen huoltoa. Ripset vaan näyttävät vikalla viikolla paremmilta ripsarilla, jos on tullut "aukkoja" pidennyksiin.


Laitan vielä kuvia itsestäni ripsienpidennyksillä, niin vähän näette millaisia mulla on ollut! :D


Joo! Tykkään pussailla kissoja! <3








Et sellasta! :) Kysykää, jos mieleen tulee jotain! :D 
Ps. Jalkatreeni tänään oli aivan killeri! :O

-Ilona-
 

2 kommenttia:

  1. Itse ennen 5 vuotta ripisen pidennyksiä käyttäneenä voin sanoa, että nuo Xtreme Lashes's ovat parhaat. Mulla on blogissa kohta ensi viikolla kilpailu ripsiseerumiin, jonka avulla minä lopetin pidennysten käytön ja omat ovat jo pidemmät kuin pidennysten kanssa. :))

    hillamaaria.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Oi!!! <3 Kuulostaa hyvältä! :)))) Mäki oon aatellu kesän jälkeen pitäväni (taas vaihteeksi) taukoa pidennyksistä ja siinä olisi hyvä sauma kokeilla jotain seerumia. :D

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3