Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Hämmentävät kommentit ulkonäöstä!

Moikkis! Mua pohdituttaa niinkin tyhmä asia kuin ympärillä olevien ihmisten kehut. Sitä luulis, että kehut, ihmettelyt, huudahdukset ym. kommentit ulkonäön muutoksesta olisi hyvä juttu. Ei mulla! :O
Tuntuu tosi omituiselta, ku ihmiset kommentoi. Mä en oikein tiedä mitä siitä ajattelis. Tottakai se on kivaa ja ihanaa, mut kait sitä tulee näin naisena heti mieleen et olinko mä jotenkin hirrrveen lihava ennen tätä projektia? Siitä seuraava ajatus on, et voi helvetti, mun koulutuksella mä oon ollu tollanen!! Sit hävettää!
Yks ihana työkaveri kyllä totesi samaan hengenvetoon etten mä kuulemma oo ennenkään ollu lihava, mut kyl tuo vaan mietityttää kovasti..
Tänään juttelin töissä yhden syömishäiriöisen kanssa ja kyllä sitä vaan tuli ajatelleeksi omaa terveyttä ja hyvää oloa. Koen olevani jo niin vahva, että melkein voin sanoa: "rakastan itseäni". :) Sitä on turha ajatella,että "sitku mä oon sen ja sen painoinen niin sit mä kyllä oon onnellinen". Jos et rakasta itseäsi nyt, niin ei se kuule siitä muutu, vaikka olisit kuinka hoikka!!!
Suosittelen katsomaan itseä peilistä ihan uudella katseella ja miettimään tässä ja nyt mikä on se asia mistä pidän itsessäni. Voit huomata kuinka kauniit silmät sinulla on, paksut hiukset, puhdas ja sileä iho jne. Ei se kauneus tule painosta tai ruumiinrakenteesta. Jokainen on oma ihana yksilönsä ja teitä ei kuulkaas ole toista samanlaista tässä maailmassa! <3 Nauttikaa elämästä ja opetelkaa elämään!

Huh! Menipäs vakavaksi! :) Tekstistä näkee kuinka edelleen myös minun ajatukset ovat ristiriitaisia, vaikka vahva olenkin. Asia pitää jättää hautumaan mielen sopukoihin ja palata asiaan tulevaisuudessa. :)

Ihanaa viikon jatkoa!

-Ilona-


Aerobista! ;)







4 kommenttia:

  1. Mä oon useasti löaihduttanut ja myös tällä kertaa mä ennakkoon mietin, miten mä tulen reagoimaan kun joku kommentoi. Ennen se oli hirveää, en edes kertonut kenellekään että pyrin pudottamaan painoa. En pukenut pienempiä vaatteita, sillä en halunnut että kukaan näkee lahtumistani. Jotenkin häpesin sitä. Tällä kertaa kun ensimmäinen kommentti tuli, yllätyin kuinka hyvin sen otin vastaan. Kiinnostus alkoi pikku hiljaa leviämään ja pian jokainen työkaveri tiesi, että pudotan painoani ja siitä puhuttiin avoimesti. Edelleen kaikki kommentit tuo hymyn huulille väkisin.

    Mä en tiedä mikä psykologinen juttu tässä on, niin erilaiset mun kokemukset tästä asiasta silloin ja nyt. Oon pohtinu sitä, ja luulen että ikää on tullut vähän lisää ja osasain rakastaa itseäni jo tuolloin aiemmin +10kg sitten.

    Eriasia on muuten kommentit: "älä enää laihduta, kuihdun pian pois", kun tosiaan ylipainoa on vielä vähän ja tarkoitus on kiinteytyä eikä laihduttaa enää. Ne kommentit ärsyttää. Mistä kukaan voi tietää, miltä mussa mun kehossa tuntuu ja jos mä haluan lihaksikkaan vartalon nii mitä se on pois niiltä muilta, jotka mielellään pitäisivät mut tässä koossa?!

    VastaaPoista
  2. No mäki oon seilannut painoni kanssa +-20kg raskausaika mukaan laskien. Mun "normipaino" on heitellyt noin kahdeksan kilon sisällä aika paljonkin, mut aika vähän ihmiset on kommentoineet. Kait ne on tottuneet tähän jojoiluun?! :)
    Mut tällä hetkellä mä oon koossa missä monikaan ei ole tän päivän ihmisistä mua nähnyt, niin kait se kummastuttaa.
    Muakin ärsyttäis suuresti tollaset "älä enää laihduta"-kommentit! :/
    Sä saat kuule olla just sellanen kuin haluat! :) Se on ihan totta ettei se ole keltäkään pois, jos sinä haluat olla timmimpi. Kunhan vaan pysyt "terveellä puolella" ;)
    Oikein mukavaa päivää sinulle! :))))

    VastaaPoista
  3. Heips! Kehuja on aina kiva kuulla, vaikka välillä emme osaa niitä vastaan ottaa. Minäkin pohdin blogissani ( http://liikunnaniloa1.blogspot.fi/2014/04/muiden-mielipiteet-minun-laihtumisesta.html ) toisten ajatuksia minun laihdutuksesta. Miksi se on toisille niin iso paikka? Minunkin paino on jojoillut, mutta tänä keväänä olen tehnyt pieniä muutoksia, ja saanut aikaan isoja tuloksia.

    Kovasti tsemppiä sinulle Ilona treeniin ja arkeen!

    VastaaPoista
  4. Kiitos Oman Lainen kommentistasi. :) Ja kiitos tsempityksestä! :)))
    Tsemppiä itsellesikin. Käyn kurkkaamassa blogiasi viikonloppuna! :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3