Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

maanantai 24. maaliskuuta 2014

Aamuaerobinen vai ilta-aerobinen?

Tällä viikolla kokeilen nöyrästi aamuaeron vaikutusta olotilaan ja painoon. Munhan PITÄISI tehdä aamuaerobiset tyhjään vatsaan, mutta aika vähän olen niitä tehnyt. Siitä syystä ettei mikään tutkimus tue aamuaerobista koskien rasvan palamista. Asia täytyy itse kokeilla ja joillakin se toimii ja joillakin ei. Jotkut väittävät aamuaeron auttavan nälänhallinnassa, mulla ei auta pätkääkään. Lisäksi mun mielestä on järjen köyhyyttä herätä väkisin aamulla aikasin varsinkin, jos takana on huono yö. Silloin kortisolitasot ovat korkeammalla ja siinä saattaa vain pahentaa tilannetta entisestään ajamalla kropan vielä enemmän stressitilaan. Jos kiinnostuit aiheesta enemmän niin lisätietoa löytyy loistavasta lihastohtorin blogista TÄÄLTÄ.
Mutta minä nyt kokeilen tätä. Eli tänään, huomenna ja keskiviikkona kello soi viimeistään 5.45 ja minä lähden talsimaan rantaa pitkin..  Jepajee!!! :)

-I-

Mageeta oli taas aamulla!



4 kommenttia:

  1. Mulle on sinänsä sama polttaako se aamuaerobinen rasvaa enemmän vai ei mutta multa loppuu illat kesken jos pitäis aerobiset tehdä iltaisin. Joskus on kuitenkin kiva olla ilta himassa, ei salilla tai lenkillä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on vähän sama juttu ja tärkein on se et aamulla jos tekee,niin aika ei ole pois perheajasta. :) Aikaisemmin vaan mulla ei toiminut aamuherätykset,ku yöllä saatoin tytön takia herätä neljäkin kertaa! :O Nyt yöt on parempia ja aamut valoisampia! =) No mut kokkeillaan ja kattellaan..

      Poista
  2. Mulla tässä on vähän muna-kana ongelma. Jos teen illalla mitään seiskan jälkeen, kukun yli puolen yön ja seuraavana aamuna on vaikeaa nousta ylös edes että ehtii töihin. Saati sitten lenkille.

    Helpompi on koittaa varovasti aikaistaa aamuja niin, että pystyy heräämään aikaisin. Ja tämä tietysti tarkoittaa sitä, että illalla pitää koittaa mennä ennen kymmentä nukkumaan. Toisaalta monesti salin jälkeen on niin rättipoikki, että seiskalta alkaa jo olla nuutunut olo, vaikkei unta saiskaan. Jos kuitenkin pystyy rauhoittamaan iltaa sen verran, että pääsee nukkumaan ennen kymmentä, aamutreenit sujuu paljon paremmin. Jos siis edellisenä iltana ei ole jalkatreenejä alla. ;)

    Mutta tuskaisia on nämä ennen kuutta aamuherätykset joka tapauksessa tälläkin muijalla.

    VastaaPoista
  3. Heippa! Mulla on vähän sama ongelma iltatreenien kanssa. Pahimmillaan nukahtaminen on mennyt puoli kahteen ja se pilaa melkein koko viikon rytmin! :/
    Nykyään pyrin treenaamaan niin,että lopetan viimeistään seistemän aikaan, niin uni tulee paremmin. :D
    Tsemppiä aamuherätyksiin ja treeneihin!!! :)

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3