Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Plan A

Olen nyt tehnyt päätökseni elämän muutoksesta,mutta miten pääsen siihen?
Pitkän säätämisen ja pähkäämisen jälkeen olen päättänyt lunastaa itselleni Fitfarmin kuuden kuukauden tehovalmennuksen, koska tarvitsen avukseni jonkun ammattilaisen, joka sanoo mitä pitää tehdä.

Alunperin minulla oli suunnitelmissa eräs toinen henkilö Helsingistä, mutta ripsienlaittajanani (joka on muuten Body Fitness kilpailija) suositteli haluamaani valmentajaa. Hän on kuulemma yksi parhaista ja minä tarvitsen jonkun, joka ei anna minulle tilaa omaan säätämiseen. :D  Kävin tapaamassa kyseistä henkilöä ja hän vaikutti juuri sellaiselta henkilöltä jonka tämmöinen kermaperse tarvitsee. Olin aivan tohkeissani juteltuani hänen kanssaan ja päätin yrittää saada hänet :) Siksi puhun "saamisesta", koska kyseinen henkilö on Fitfarmin kisavalmentaja Samuli Koutajoki, joka ei yleensä valmenna muita ihmisiä kuin kilpailijoita. Hän tuntee minun suosittelijani, joten sain tällaisen mahdollisuuden.

Fitfarmin maine hieman pelotti, koska olen kokeillut itsekin heidän kuuluisaa ruokavaliotaan mikä ei toiminut minulla laisinkaan. Personal training heidän kauttaan on aivan eri maailmansa. Saan juuri minulle suunnitellun ruokavalion/treeniohjelman ja saan itse olla mukana suunnittelemassa sitä. Lisäksi pääsen treenaamaan personal trainerin kanssa kahden, kolmen viikon välein. Minulla on jatkuva yhteys valmentajaani ja saan kysyä ihan mitä vain (tyhmiltä kysymyksiltä ei voida välttyä minun ollessa kyseessä). Ohjelmaa päivitetään kehitykseni mukaan. Lisäksi ns.kuorrutteena muffinin päällä kahden kuukauden välein järjestetään pt-päivä Helsingissä, Tampereella tai Lahdessa. Siellä treenataan yhdessä ja on mukana muutakin actionia. :)
En malta odottaa tehovalmennuksen alkua. Tilanne on siinä pisteessä, että odotan vahvistusta ja laskua. Valmentaja lupasi soittaa kunhan hänelle tulee oma varmistus sähköpostiin. En meinaa pysyä pöksyissäni kun odotan vain tätä soittoa! :P

Olen nyt päätökseni tehnyt ja aion sitoutua projektiin koko sydämelläni ja kropallani. 

-I-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3