Entisen ylipainoisen Liikunnanohjaaja/ravintovalmentajan mietteitä elämästä, liikkumisesta ja ravinnosta.

keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Minä ja mun "dieettiruokavalio(ko)"?

No nyt on tullut aika valottaa hieman mun päivän syömisiä. Pääsette näkemään etten todellakaan ole millään kitukuurilla. ;) Luulenpa että monelle tulee Fitfarmista mieleen Jutta ja Superdieetit ohjelma tai sitten vanha kunnon GFG-ruokavalio. Pitää muistaa että "go fat go" on suunniteltu isoille massoille. Et sä voi odottaa saavas huippuunsa hiottua ruokavalioo joillain parillakymmenellä eurolla. Jutan dieetti on loistava neljän viikon aloitus mille tahansa dieetille, mutta sen jälkeen pitää muuttaa syömisiään. Itse olen kokeillut kyseistä ruokavaliota, mutta minulle se ei sopinut. Nykyinen ruokavalioni on just hyvä minulle tähän alkuun. Ihan turha lähteä kikkailemaan millään erikoisuuksilla ennen kuin aineenvaihdunta on saatu kunnolla käyntiin. Tiedoksi vaan, että söin aikaisemmin ihan liian vähän hiilareita, liian vähän kaloreita viikolla ja ruokailuvälini venyivät todella pitkiksi. Ei ihme, et aineenvaihdunta on VÄHÄN jumissa! :O

Vatsan ongelmien vuoksi noudatan myös laktoositonta ja lähes gluteiinitonta ruokavaliota. Olen pitkällä aikavälillä kokenut sen itselleni parhaimmaksi tavaksi. Onneksi voin sillöin tällöin syödä viljaa, joten saan edelleen unelmoida Arnoldsin donitseista! :P

Parissa viikossa ruokavalion noudattaminen on muuttunut rutiiniksi ja ruoka-ajat ovat vakiintuneet aika mukavasti. Teen kaiken ruuan itse ja käytän ainoastaan suomalaisia tomaatteja ja kurkkua, koska ulkomaalaiset kipeyttävät vatsani. Marjat ovat myös suomalaisia, vaikka hinta on hirmuinen ja niitä menee paljon. Jos mulla olis enemmän rahaa, söisin vain luomulihaa. Kaikkea ei voi saada! Mieheni syö samoja ruokia, joten ruuanvalmistus on helppoa. Tyttärellemme teen omat syömiset.  Ajattelen asian niin ettei omalle terveydelle voi laittaa hintalappua. Tiedän miltä tuntuu kun kaikki ruoka tekee kipeäksi ja siihen en halua palata koskaan!!! NeverEver!!! Alkoholia en käytä enkä lisättyä sokeria missään muodossa. Zeroa menee silloin tällöin ja"epäpuhtautta" tuo dieettiin kuuluvat lisäravinteet, joten ei tämä mikään superpuhdas ruokavalio ole! Eli ihan turha mun on sitä edes yrittää esittää! :D  Olotila on ollut hyvä, vaikka nyt sairastuinkin flunssaan ja oikein odotan sitä miltä minusta tuntuu parin kuukauden päästä.

Terkuin

-I-

Ps. Eilen kävi hyvä tsäkä! Kattokaapas mikä tipahti postilaatikosta just mun hirrrveiden hirrrveiden sokerinarkkarihimojen aikaan ->

Pps. Syömiset on lepopäivän syömisiä! ;)                   



helpotti herkkuhimoa! :P




Aamupala

Välipala 1


Lounas


Välipala 2

Päivällinen



Iltapala
Iltapala
   






2 kommenttia:

  1. Hih, kiva nähdä kuinka erilaisia ruokavaliot voi olla vaikka ollaan saman firman hellässä huomassa. Mulla valmentajana Kaisa joka on kans ihan huippu. Ellet usko niin katso tän illan Superdieetti, siinä mun ihqu valmentajani on :D

    Hyvältä näytti evääsi :)

    VastaaPoista
  2. Heh! No yks syy on se et mulla oli jo hyvin selkeä suunta omissa syömisissä. Ammatin ja vatsaongelmien vuoksi. Mä oon vähän sellanen "suutarin lapsella ei ole kenkiä"-tapaus! :P Onneksi mun valmentajana on Samuli K. Todella osaava ja mukava tapaus! :) Toivottavasti se kestää mua tän ajan! :D

    VastaaPoista

Kaikki kommentointi on tervetullutta ja pyrin vastaamaan jokaiseen viestiin! <3